Happy Teachers Day

Hai,, Assalamualaikum..

16 Mei 2014. jatuh pada hari Jumaat, Salam Jumaat kepada semua warga blogger. Sebelum tuu, kita tak pernah terfikir untuk tahu sempana apa tarikh hari guru tu diambil ya? Yang kita tau, 16 Mei bagi hadiah kat cikgu sebagai tanda penghargaan dan juga guru merasai dihargai oleh anak murid. 
Masa tu, mesti all teachers nak collect hadiah banyak-banyakkan? Haha, nomal. 
Hari Guru di Malaysia disambut pada 16 Mei setiap tahun sebagai penghargaan kepada para guru. Tarikh ini dipilih sebagai Hari Guru kerana pada haribulan yang sama dalam tahun 1956 Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.
Dalam kesempatan ini, Mimin nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada guru-guru di Malaysia. terutamanya guru yang pernah ajar Mimin dibangku sekolah, Sk Jelutong, SMK Sri Gading, Politeknik Merlimau Melaka.


 Especially to my beloved teacher yg gorgeous Cik Puan Bunga . Lama tak jumpa dengan Mrs. Yatt. heee, pinjam pic jap.. kena bayar claim bukak resit nanti.


Tak lupa jugaa kepada ibu, tenaga pengajar di rumah dan di SMK Dato' Onn. Da pegang title cikgu panitia mesti busy memanjang. takpe, i will support you dari belakang. hehe.


Super duper dad and daughter. Turun temurun warisan teacher TESL. Cikgu Suhaimie dan teacher-to-be Nurul Farekha.  Happy Teachers day my uncle and cousin. 

p/s: Happy Teachers Days

6 Comments