Whatsapps Menjadi Punca Percerian & Poligami

May 9, 2015
Whatsapps Menjadi Punca Percerian & Poligami | Assalamualaikum w.b.t... Sedar atau tidak, punca keretakkn rumahtangga boleh berlaku apabila salah seorang dari pasangan terlampau taksub dengan apps seperti whatsapps, Telegram, Wechat dan banyak lagi.




Whatapps dikesan menjadi penyebab sehingga 40% perceraian apabila perbualan dengan kekasi gelap. Bermula daripada group wasap, private massage maka terjadilah kekasih gelap. Maka pula, wasap sering digunakan untuk berkongsi gambar dan video dn terkini boleh membuat panggilan melalui wasap. Pheww.  Makin ramai laaa pak pak yg goyah imannya yg ambil peluang keemasan ni.





“Media sosial memudahkan hubungan sulit. Daripada bertukar pesanan ringkas (SMS) yang kemudian berubah kepada Facebook dan kini WhatsApp memang semakin banyak kemudahan yang disalahgunakan ramai orang."

Bukan nak cakap apa, kebanyakkan mereka yang berusia 50-an adalah waktu kemuncak kegatalan berlaku dalam kehidupan mereka. Jangan terkejut sekiranya mereka buat perangai seperti tidak menegur sapa, tidak meluangkan masa bersama kelurga atau sebagainya.

Haruslah berwaspada, berfikir secara bijak untuk menangani masalah ini. Orang mencipta sesuatu untuk kemudahan, tapi ramai yang menyalah gunakan kemudahan yang ada.

Apa yang Mimin cuba sampaikan, wasap boleh berlakunya perceraian serta berpoligami secara terancang. Masyallah, tak salah untuk dapatkan payung emas di akhirat. Tapi, biarlah ianya mengikut keikhlasan atau kerelaan kesemua pihak.

7 beleter:

Nadia Syakila said...

menyalahgunakan kemudahan yang ada kan.

sama jugak macam awal2 dulu masa cam2 ni ada, huhu.

ada kebaikan ada keburukan.

Akif Imtiyaz said...

Hhuhuhu terserah mcm mana kita menanganinya..

Zaidalifah Hussin said...

Kene pandai bahagikan masa yg sesuai ... family first he he he he

#EFGAwesome

My name is LON@ said...

papepon tepulang kat individu tu...gadjet ni sbg alasan je kan...hehe

Hayati Sakaria said...

Setiap perkara yang berlaku, terpulang kepada individu tersebut. Kita mestilah pandai menggunakan kemudahan tersebut..

Fendi Rocka said...

ujian siber.

Amy J said...

takutnya la kalau jadi macam tu. hmmm..

Powered by Blogger.
Back to Top