#Cabaran20Hari | Pengalaman Sahur Mimin

June 28, 2015
#Cabaran20Hari | Pengalaman Sahur Mimin |Sahur sangat penting kerana dapat memberikan tenaga ketika berpuasa pada siang hari. Hanya di bulan puasa je kita dapat nikamat berpuasa. Tak sama kalau sahur untuk puasa sunat. Takde peneman kadang-kadang masa bersahur. Hihi



Banyak jugak pengalaman bersahur mimin. Lagi-lagi masa zaman baru nak belajar bersahur. Ibu terlajak bangun sahur, sebab nak mengajar seorang anak berpuasa punya pasal, ibu suruh mimin sahur dalam pukul 7 pagi. Hihi. Tak silap masa tu umur 7 tahun. 7 tahin kan da faham apa yang cikgu ajar.

Pengalaman bersahur masa sekolah menengah pulak.. kompom laa ikut ikut kawan. Kalau kawan cakap malas nak sahur kat dewan makan, sebelum tidur makan apa yang ada kat locker. Hahaha.. 

Zaman Diploma pulak, masa duduk dekat kamsis for sure laa malas nak turun. Daa laa bilik jauhh nun dekat  V3, memang idok lee.. dengan makanan harga mahal, duit nak kumpul beli baju raya. Hahaha. Gigih sangat! 

Kali ni, pengalaman bersahur, berbuka sorang sorang tanpa teman. Almaklum laa duduk sorang2. Nak panggil orang sewa rumah dgn mkkin, kalau ada orang nak masuk homestay citer diaa macam mana pulakkan. Kadang kadang kalau rajin makan laa jugak masa sahur. Ni bilaa dah terbiasa puasa. Sebelum tidur makan. Set jam pukul 4.30 pagi, semata utk minum air. Jadi laaa.. hahaha.. 

Apa pulak pengalaman anda, jom sertai #cabaran20Hari. 

1 beleter:

ewento marcello said...

Sian min xde org nk teman sahur

Powered by Blogger.
Back to Top