#Cabaran20Hari | Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas Mimin

June 29, 2015
#Cabaran20Hari | Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas Mimin | Untuk cabaran hari ketiga bersamaan 12 Ramadhan adalah resepi yang paling ringkas untuk Mimin bersahur adalah..... 

Sumber google

Haaa! Tengok gambar kat atas pun dah tau kan apa yang ringkasnya tuuu. Hihi.. Bahannya senang, mudah dan mestilah barangan yang ada dikenakan 6%GST. Hihi.

Bahan-bahan:
1. 2 Biji telur ayam mentah
2. Garam
3. Minyak masak
4. Roti Gardenia

Cara-cara:
1. Potong kepada 4 bahgian sekeping roti
2. Pecahkan telur ke dalam mangkuk
3. Masukkan garam secukup rasa
4. Kacau telur sehingga sebati.
5. Panaskan minyak di dalam kuali
6. Masukkan potongan roti ke dalam mangkukyang berisi telur.
7. Goreng laa roti tersebut sehingga masak.. 

Mudahkan cara ni ! Sesuai untuk bujang duduk rumah sorang-sorang. Hehe. Selamat Mencuba!!

8 beleter:

Eny Abdullah said...

mimin kalau nak sedap lagi.. letak cheese di tengah roti perghhhh layan jee hehehhe

khaty aiman said...

wah mimin..sedap tue makan dengan ayaq tea o

Hayati Sakaria said...

Memang resepi orang bujang. Dulu Cik Ti pun makan ni jugak untuk sahur..

aizamia3 said...

Kalau hari-hari biasa memang layan menu ni tapi time bulan puasa ni, anak2 akan nasi waktu sahur.. eeerrr.. tapi sesekali cuba boleh ni.. utk perut sendirilah.. hehehe..

ewento marcello said...

yang ni xmasak lg. boleh tengok.....selamat tak ngences

yoorin melacolea said...

nasib tak de gambar dah siap masak.. hahaha..lapar hokey!

Zaidalifah Hussin said...

Salam Mimin,

Hidangan kita sama lah... cuma cara nak buat tu lain...

http://kumahuitu.blogspot.com/2015/06/cabaran20hari-yang-ke-3-resepi-hidangan.html

Shida Radzuan said...

simple heheee :D

Powered by Blogger.
Back to Top