#Cabaran20Hari | Pengalaman Manis Bulan Puasa

July 2, 2015
#Cabaran20Hari | Pengalaman Manis Bulan Puasa Zaman Kanak-Kanak | cabaran yang keenam hari ni Mimin nak throwback sikit zaman umur bawah 12tahun. Meriah habis sambut bulan puasa kat kawasan perjmahan kompleks Pertanian yang bersebelahan UTHM. Kenangan yang tak boleh Mimin lupakan. 

Masa berpuasa pun pukul 5 rajin keluar main kat depan dengan jiran-jiran. Siap main nyorok-nyorok dengan polis entry lagi. Ehh ! Banyak betulkan tenga. Haha.. tapi ada 1 hari tu, main punya main.. kat depan tuu ada garaj kereta. Berhampiran situ ada air paip. Haha. Lol. Kalau difikirkan balik.. rugi betul puasa. Lagi berapa minit nak berbuka. Huhu

Masa dulu ayah angkat mimin jadi supplier mercun dengan bunga api kat kompleks tuu. Pas tarawikh,  memasing angkat kaki keluar rumah nak main bunga api dengan main mercun tepek. Ehh! Mercun mancis jugak. Kawan-kawan lelaki kat situ tak pandang pun mercun tepek ke bunga api ke mercun mancis ka. Diaorang layan mercun rocket la, mercun bola laa. Ehh. Macam macam mercun laa.

Bunga api pun cara mainnya pun daa lain. Hahaha. Keluarkan belerang nyaa tu. Pastu cucuh api. Jadi laa alaa alaa aladin. Hihi.


Main mercun biarlah berpada pada ye adik-adik.  Cipta laa kenangan indah di bulan ramadhan ni. Jangan pula cipya kenangan derita pulak. Kalau daa kurang jari.. macam nana nak kira tambah tolak.. jari da tak cukup..  hehe.

2 beleter:

mas saari said...

akak dulu masa kanak² pun main mercun, best woooo!

yoorin melacolea said...

sekarang macam dah kurang sikit bunyi mercun.. meriam lg laa dah jarang dengar kat kampung..huhu..tak sabar nak balik kampung ni

Powered by Blogger.
Back to Top