#cabaran20Hari | Suasana Hari Raya Lagu Raya Pilihan

July 7, 2015
#cabaran20Hari | Lagu Raya Pilihan | salam ramadhan 10 terakhir kawan kawan! Huishh. Lagi beberapa hari je nak habis puasa. Sekejap je. Berat badan pun tak sempat nak turun. Ahhaha.. 

Cerita pasal lagu raya, lagu raya generasi baru ni. Mimin rasa banyak tak kualiti. Maksud min, tak boleh nak masuk kat otak tu lagu raya. Haha. Suasana hari raya paling menjadi pilihan hati mimin.

Suasana Hari Raya - Anuar Zain & Ellina

Lirik Lagu Suasana Hari Raya - Anuar Zain & Ellina

Anuar Zain:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Elina:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

Anuar Zain:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang

Elina:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

Anuar Zain:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman

Elina:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

Anuar Zain & Elina:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Anuar Zain:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang

Elina:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

Anuar Zain:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman

Elina:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

7 beleter:

aizamia3 said...

Lagu2 lama tetap menarik didengar walau telah bertahun2 usianya.

yoorin melacolea said...

hehe..lagu ni paling senang nak nyanyi dan hafal kann

Inani Hazwani said...

sammalah lagy feveret kita :P

muhammad nizam said...

kat sekolah pun budak2 nyanyi lagu nii

Fadzi Razak said...

Lagu-lagu lama memang best kalau nak di compare kan dengan lagu-lagu raya moden sekarang ni.

Jemput join giveaway http://www.fadzirazak.com/2015/07/giveaway-blog-fadzi-razak-launch-2015.html. 12 pemenang dicari!

aRz MoHa said...

sama rupanya lagu pilihan kita

ExpanDroiders said...

Assalam.. haii tuan punya blog.. Salam kenal...

Powered by Blogger.
Back to Top