Kucing kesayangan Mimin hilang

July 6, 2015
Kucing kesayangan Mimin hilang | buat pertama kalinya Mimin bela kucing. Bukan seekor, tapi dua ekor. Selalunya bila panggil nama cummi dan cikki, kucing kucing ni akan datang kat Mimin. Ni,  masa berbuka takde nampak dah sudah tak nampak. Bad mood malam tadi.. lepas tu, mimin tanya kakak mimin, sebelum dia balik ada nampak tak kucing?

Cikki yang menghadap kebun, yang cummi ngadap kamera

Mimin : tqa, kau ada nampak tak kucing aku?
Kakak : Haaaaa! Tadi masa sampai rumah nenek ada dengar bunyi kucing kat dalan enjin.
Mimin : biar betul? Hidup lagi tak? Dua dua ekor ke kat dalam enjin tu?
Kakak : aah ! Hidup lagi. Tapi sekor je. Yang banyak putihnya.
Mimin : kucing yati x? Yati pun ada kucing jugak. Tapi bulu dia warna kelabu.
Kakak : tak laa. Kucing kau. Sebab bulu dia cantik. 

Jam jam tuu jugak suruh bapa p rumah nenek. Gelabah jugak laa masa tunggu tu. Alhamdulillah. Kucing yang baik tak pergi jauh jauh. Cikki balik dengan selamat. Dia balik raya dulu kat kampung rupanya.. 

Tapi ! Persoalannya, mana cummi?  Memang tak kisah cummi takde kat rumah. Tapi, esoknya mesti balik. M

Tapi ! Kalau dia join masa cikki kat dalam enjin. Pastu dia terjatuh kat jalan raya. Haaa! Macam mana? Sedihnyaa T.T

4 beleter:

PeRdU cINta said...

Moga cummi balik dalam waktu yang terdekat..sedihnya akak PC..

Eny Abdullah said...

Allah kesianyaa yg sekor kalau dia terjatuh tgh jalan.. mesti dia tgh cari jalan balik.. cuba cari di sepanjang jalan...

heai ai said...

untunla kucing dpt tuan come

aRz MoHa said...

bahaya kucing suka duduk di enjin. macam macam boleh berlaku. elok mimin letak dalam sangkar bila malam ka

Powered by Blogger.
Back to Top