FUNGSI BUTTON WINDOWS

FUNGSI BOTTON WINDOWS |  Haaa ! ramai tak tahu kan fungsi disebalik button windows di papan kekunci ni. Mimin pun sebenarnya baru tahu ni, jadi Mimin nak share kat awak awak semua.

Image result for keyboard button
button start di keypad

Fungsi-fungsinya: 

1. Kalau kamu nak tinggalkan meja kerja, kamu boleh tenekan button Windows dan tahan kemudin tekan L, dengan begini layar kamu akan terkunci dengan sendirinya, tidak perlu risau ada yang menyalahgunakan komputer anda.


2. Ketika nak cari dokumen, orang biasa akan membuka "my computer". Bagi professional, dia akan menekan button windows+E, dan kamu akan terus masuk ke PC Manager.

3. Bos kamu datang ketika kamu main game! Bagaimana? Jangan gelabah! Terus tekan windows+D, akan terus pergi ke dekstop!

4. Trik – trik yang mewah, tekan windows +tab, layar kamu akan terganti menjadi 3D

5. Alat perakam di dalam windows. Tekan je windows+R dan klik psr.exe, setelah itu kamu boleh memulakan rakaman.

6. Windows +R dan masukan osk, layar akan muncul keyboard virtual!

7. Gambar / tulisan di layar terlalu kecil, tekan windows ditambah "+" atau"-" ,dan kaca pembesar akan muncul di layar, kamu boleh memperbesar atau memperkecil gambar di layar!

8. Sekarang ini computer kita banyak program, contohnya ID, dan kita akan membuka banyak halaman di browser kita. Dengan ctrl+Tab, kamu boleh menukar halaman di browser. Dan tekan ctrl+w, boleh terus menutup halaman yang sedang dibuka.

9. Ctrl+Esc memunculkan layar Start

10. alt+space+c menutup halaman yang sedang dibuka.


4 Comments