De' Wajah Penyelesaian Masalah Jeragat Terbaik


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Okay, aku taknak cerita panjang.. Jeragat Di Muka. Selain jerawat, masalah jeragat di muka juga boleh membuatkan seseorang itu hilang keyakinan diri. Korang pun ada tak menghadapi masalah jeragat atau tompok-tompok hitam di muka? Malah ia sukar untuk dihilangkan dan menjadikan kulit korang nampak tak cantik. Jeragat atau ‘melasma’ di muka adalah salah satu daripada masalah kulit yang biasa terjadi di kalangan penduduk Asia umumnya.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjDnpfEm2ZTYcVlKDfiUQJMDUWks9Rxe2nmyr3MH_ak69nwh-WvrpNeIRr8UZ2MZC2gJlHt1upqKs-o8HE8Wj37Bb-H46IlILkkdgBavq4h48osfGtHo-963kY0nmDcSLBrTXYQfAqd_RU/s1600/jeragat.jpg

Faktor Jeragat

Penyebab utamanya masih belum dapat dipastikan sehingga kini, namun pakar kulit sependapat bahawa kehadiran jeragat ini disebabkan oleh beberapa faktor seperti berikut:
  • ● Sinaran matahari 
 
Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’. Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.
  • ● Perubahan hormon
Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.
  • ● Kosmetik
Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.
  • ● Keturunan.

Akibat daripada genetik.

De'Wajah adalah produk yang telah dipercayai sejak lebih 20 tahun.

Kali ni nak cerita pasal produk kecantikkan. Produk ini datangnya dari De' Wajah. Produk kecantikan De' Wajah ni untuk kulit yang normal atau kering yang kusam dan berjeragat tebal. Siapa taknak miliki kulit cerah, halus dan sempurna. Memperkenalkan rangkaian penjagaan wajah De' Wajah. Evolusi baru yang menggabungkan semua langkah kearah menjadi kulit sempurna. De' Wajah membantu kulit bermasalah seperti kulit muka yang kusam dan jeragat berjeragat agar berubah tampak lebih berseri.
---------------------------------------------------------- 
Antara produk De' Wajah ini ada macam-macam mengikut masalah kulit yang korang alami sekarang. Harga mampu milik. Yang ni aku nak fokuskan untuk masalah kulit muka yang kusam dan berjeragat tebal. Antara ialah Sabun muka, Susu pembersih, toner, sunblock dan night cream. 

1. Sabun muka - Pencuci Muka
de wajah
Sabun Muka
AHA & Vitamin E (Untuk kulit normal). Sesuai untuk kulit normal dan kering dan turut member kelembutan dan kesegaran pada kulit seharian.
Harga: RM47.70 (S)/RM132.00 (L)

2. Susu pembersih - Susu Pembersih
Susu Pembersih
Menanggalkan make-up dengan lebih mudah dan berkesan sambil melembutkan kulit muka dan turut mengimbangi PH dan Asid.
Harga: RM37.10 (S)/RM95.40 (L)

3. toner - Penyegar Kulit Normal
De' wajah
Toner De'Wajah
Bertindak memberi kesegaran dan kelembutan pada wajah anda sepanjang hari sambil mencerahkannya.
Harga: RM31.80 (S)/RM90.10 (M)

4. sunblock - Day Cream (Normal)
De' Wajah
SunBlock Cream
Sesuai untuk kulit biasa dan kering. Pati bunga-bungaan (kuning) dan perlindungan UV yang ada di dalamnya dapat melembapkan dan melindungi kulit dari selaran mentari. Kaya dengan vitamin E dan C.
Harga: RM63.60 (10gm)/RM137.80 (30gm)

5. nightcream - Beauty Cream

Merawat kulit yang rosak teruk akibat masalah jerawat atau noda hitam. Pengelupasan menanggalkan sel-sel mati dan menggantikannya dengan yang baru.


Kesan selepas penggunaan De'Wajah


  • Satu minggu pertama
Bila pakai set ni secara konsisten, memang kulit akan peeling sikit. Tapi jangan panic, mengelupas halus-halus je. Peeling tu sebab, nak keringkan dan buang jeragat-jeragat dan pigment di permukaan kulit muka.
Bila dah mula peeling tu, jangan digosok-gosok , digaru-garu kulit tu. Waktu ni boleh lebihkan penggunaan susu pembersih. Susu tu neutralizekan kulit semula, melembutkan kulit. Jadi, kulit yg kering mengelupas tadi, akan tertanggal secara natural. Bila dah tanggal kulit yg mengelupas tu, so skin yang baru tumbuh nanti lebih fresh dan bersih , lebih halus. Kalau sentuh pun rasa lembut je.

  • ● Satu bulan berikutnya

Waktu ni, kulit dah semakin serasi dengan produk. Teruskan pemakaian secara konsisten sehingga remove semua pigment, jeragat-jeragat, bekas-bekas parut dan lain-lain. Pada tahap ini masih berlaku peeling, mengelupas halus-halus je. Biarkan, jangan usik-usik, garu-garu. 
Jika rasa tak selesa kulit mengelupas, boleh gunakan susu pembersih untuk lembapkan kulit muka. Kalau perlu ke function dan dinner, boleh gunakan pelembap atau essence untuk moistkan kulit tu supaya tak nampak peeling sgt.

  • 2-3 bulan berikutnya
Pada tahap ni, kita akan rasa semakin selesa guna produk ni. Kulit pun makin serasi dgn produk. Masa ni, dah tidak berapa peeling sangat mcm mula-mula dulu. Sebab, dah banyak sel-sel kulit mati dan jeragat yg telah dibuang. Still continue juga pemakaian produk secara konsisten.
Cuma, dah boleh maintain guna nightcream tu, seminggu 3-4 kali saja. Dah tak perlu pakai tiap-tiap malam macam mula-mula dulu dah.

Set De' Wajah
Tapi, yang lain-lain seperti sabun, toner, dan DAYCREAM masih kena pakai utk kebersihan muka. Daycream amat penting. Dalam proses pemulihan kulit muka, elakkan kulit dari berjemur tengah-tengah panas. Jika terpaksa keluar ditengah panas, gunakan DAYCREAM lebih sikit


Pack Percubaan
Korang boleh beli pek percubaan ni. Sesuai juga kalau korang nak travel jejauh ke nak balik kampung ke. Hanya Rm84.70 je.

Kalau dah beli set De'wajah, lepas tu ada item yang dah habis... De'Wajah juga boleh beli secara berasingan. Tak semestinya korang kene beli 1 set sentiasa. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Hotline : 03-5511 8519
Whatsapp 1 : 019-317 8007
Whatsapp 2 : 019-2028 983
Whatsapp 3 : 016-2250 686
FB 1 : De'Wajah HQ
FB 2 : De'Wajah Online
Insta : @dewajah_online

#dewajah #katalogdewajah #dewajahonline #dewajahonlinemarketing #dewajahskincare #serlahkankejelitaa

8 Comments