Review | The Doll (Indonesia) 2016

November 24, 2016
Filem seram dari Studio Hitmaker, sekali lagi berkisarkan legenda bandar di Bandar Parijs van Java. Filem bertajuk The Doll. Diarahkan dan diterbitkan oleh Rocky Soraya, idea ceritanya pun berasal dari dia. Adakah The Doll boleh menjadi filem seram yang 'baik'?


SINOPSIS THE DOLL


Anya dan Daniel pindah ke rumah baru di Bandung. Di satu kawasan lapang yang mahu dibangunkan terdapat pokok yang tidak boleh ditebang. Disebabkan cerita-cerita dari orang-orang tempatan. Disebabkan tidak mahu dipecat, Daniel mengarahkan seseorang untuk menebang pokok yang adanya anak patung disitu. Daniel membawa pulang anak patung dari lokasi projek tempat dia bekerja. Anya yang pembuat anak patung dengan senang hati meletakkan anak patung itu di rumah mereka. Ternyata dulu anak patung itu adalah milik seorang anak kecil bernama Uci yang meninggal dunia ketika Uci dan seluruh keluarganya dibunuh secara keji dalam rompakan.

Kejadian aneh bila anak patung yang berpindah tempat sendiri, loceng pintu yang bunyi tanpa ada orangnya dengan meninggalkan nota ajak bermain bersama, suara anak kecil pada malam hari, dan menunjulkan diri nketika hari hujan. Apa yang sebenarnya berlaku?
Kesimpulannya, cerita The Doll ni.. banyak tak logiknya. Sebab babak klimaks Daniel kena tikam dengan gunting selepas Anya dirasuk oleh Uci. Tapi, tak mati. hahaha. tengok laa sendiri macam mana Daniel mati. Apa kaitannya Daniel dengan anak patung tu. Sebab Daniel tebang pokok ke atau sebaliknya..  Kasi 3.5 bintang untuk cerita ni..

11 beleter:

Mazni Azmi said...

Dah macam cerita chuckie. Patung yang bunuh orang tu

cik za said...

sebab tengok iklan ala-ala omputih.. tp rupanya asal indonesia

NURUL AQIDAH AZAHAR said...

wah..cm best je

Lisa Nurulain said...

seram pulak rasa .. hahaa nasib tengok time petang , bukan time malam

Mera Hussain said...

taknak tengok.. nt tak boleh tido. :p

Sham said...

kena cari cerita nie...nampak cam menarik dan menyeramkan

aRz MoHa said...

cerita cerita seram ni....nak juga cari nak tonton...

Syukri Tahir said...

Best ni citer2 seram.. lagi best tengok waktu malam..

Syukri Tahir said...

Sejak bila min suka citer seram ni? hehehehe

Emarieys said...

tak beranilah nak tgk...yg doll omputih pun tak tgk.

Husein Rider said...

Not bad. blh tahan citer ni.

Blogwalking kejap kat sini. Jemput join segmen saya. Ada hadiah misteri utk dimenangi.
http://huseinrider.blogspot.my/2016/12/segmen-pray-4-aleppo-by-husein-rider.html

Powered by Blogger.
Back to Top