Review | Milagro Coffee Kopi Patawali Malaysia

Kopi adalah minuman yang dicampurkan dengan air panas yang disedia daripada benih panggang, biasanya dipanggil biji kopi, bagi tumbuhan kopi. Disebabkan kandungan kafeinnya, kopi mempunyai kesan perangsang pada manusia. Hari ini, kopi adalah satu daripada minuman paling disukai itu di seluruh dunia. Sejarah kopi bermula diminum dalam abad kesembilan, apabila ia telah ditemui di tanah tinggi Etiopia. Dari situ, ia merebak ke Mesir dan Yemen, dan pada abad ke-15, telah sampai Armenia, Farsi, Turki, dan di utara Afrika. Dari dunia Islam, penyebaran kopi ke Itali, dan seluruh Eropah, dan ke Amerika.

Patawali

Pokok Patawali atau juga dikenali sebagai Akar Seruntun, Brotowali, Batang Wali mempunyai nama botani Tinospora crispa (Miers). Pokok ini merupakan pokok menjalir dan terdapat pada pagar-pagar lama dan runtuhan rumah tinggal. Ia mempunyai rasa yang pahit, dan dipercayai dapat memahitkan darah, dengan itu mengurangkan gigitan nyamuk. Oleh itu, ia digunakan dalam perubatan tradisional.



Kegunaan patawali adalah untuk perubatan. Batangnya yang berkerutu adalah bahagian utama yang mengandungi khasiat. Batang Patawali digunakan untuk merawat sakit perut, demam, tekanan darah tinggi, kencing manis dan juga penyakit kelamin dikenali sebagai gonorea. Tumbuhan ini mujarab bagi mengatasi masalah cacing dikalangan kanak-kanak dengan cara merebus batangnya, ditapis dan diminum segelas sehari. Air rebusan juga boleh digunakan untuk membersihkan darah, dan mujarab untuk membunuh kuman dan menyembuhkan luka.

Milagro Coffee Patawali

Milagro Coffee ini pula merupakan campuran 7 dalam 1 diadunkan dengan Arabica Robusta serta beberapa herba Halia, Garam Bukit dan juga Tinospora Crispa. Campuran kandungan herba ini membantu mencegah beberapa penyakit dan membantu menguatkan sistem imunisasi.


Kelebihan & Khasiat Coffe Milagro


Milagro coffee dengan campuran herba dan ekstrak patawali membantu mencegah dan mengawal kecing manis, darah tinggi, sakit sendi, Anti kanser, keradangan,demam malaria dan lain-lain lagi. Selain dari itu Milagro coffee mengandungi khasiat serta tinggi antioksidan, menguatkan saraf dan sistem pertahanan tubuh serta mengembalikan tenaga dengan segera.

Review Coffee Milagro Patawali

Kerja aku sekarang kat tempat baru ni, masa bekerja 10 jam agak lama. Memang lemau masa kerja lama macam ni. Memang wajib pekena kopi. Nangtok weiii ngadap PC buat kerja. Dengar kata, Milagro Coffee Kopi Ekstrak Herba Patawali serta membantu memberikan kesegaran tambahan pula banyak kelebihan dan manfaat.

------------------------------------------------------------------
Jom dapatkan Milagro Coffee Kopi Patawali ni! Mmmmm.... Sedap ekk... Kekal sihat dengan Milagro Coffee Patawali. Untuk lebih lanjut hubungi

011-27130797
011-27130797
Website: Milagro Coffee
Facebook: Milagro Malaysia
Instagram: Milagro_Coffee

2 Comments