Shopee Cahaya Raya Ini Pasti Akan Membuatkan Anda Menangis Kegembiran

Website mana yang menjadi pujaan hati korang untuk ber shopping online ? Sebelum ni, aku shopping kat tempat lain. Tak sangka Shopee Malaysia ni applikasi yang membolehkan korang jual atau beli produk cuma guna smartphone atau laptop. Aku pernah try beli barang-barang yang ada kat Shoppe Malaysia tu. Tak terfikir harganya tersangatlah murah ! Kalau pandai pilih. Hihi


Applikasi Shopee.my
Shopee.my

Shopee.my

Shopee adalah pasaran sosial mudah alih nombor satu di Asia Tenggara dan Taiwan yang membolehkan orang ramai memilih, membeli dan menjual. Platform ini dibina khusus untuk Asia Tenggara, menjamin proses membeli-belah yang mudah, selamat tanpa kerumitan menerusi sokongan pembayaran dan logistik yang kukuh. Pasukan Shopee yakin dengan kuasa teknologi yang sentiasa berubah. Apabila aktiviti membeli-belah menerusi peranti mudah alih menjadi kelaziman baharu, Shopee mensasarkan untuk terus meningkatkan platform tersebut dan menjadi destinasi perdagangan mudah alih pilihan di rantau ini. Shopee disokong oleh Garena, syarikat platform Internet terbesar di Asia Tenggara.


Meh sini aku terangkan apa yang bestnya applikasi Shopee ini. Ia adalah satu applikasi yang direka khas untuk penjual dan pembeli membuat transaksi secara online dengan pantas, selamat dan lancar. Jika korang mempunyai banyak benda tak guna di rumah tapi sayang nak buang, gunakan je applikasi Shopee untuk menjual barang-barang korang. Jangan risau kena tipu kerana selaku penjual, korang hanya akan menghantar barang korang selepas menerima bayaran daripada pembeli. Dan duit si pembeli pula hanya akan dipindahkan kepada penjual selepas pengesahan penerimaan barangan dilakukan. Dua-dua win-win situation.

Cara mudah shopping di Shopee.my

Macam aku, aku ada je nak jual barang.. Tapi tak pastilah barang yang aku nak jual ni boleh terjual ke macam mana. Hahahha. Jadi, aku jadi pembeli je lahh. Dan ! aku dah pun terjebak membeli barang yang awesome kat Shopee.my ni. Macam sedia maklum, Shopee.my ni platform untuk kita menjual dan membeli. Makanya, mestilah setiap barang yang terjual berlainan penjual/ Jadi.. kalau korang select item pelbagai. Jangan terperanjat pulak kalau kos pos atau penghantaran di caj berasingan.

Kelebihan Shopee.my

    • Secara ringkasnya shopee my ni online store yang menjual pelbagai jenis produk dalam satu platform. Boleh juga didapati di Apps Store atau PlayGoogle. Di Shopee.my ada pelbagai produk dan ramai seller.
    • Murah. Korang boleh cuba bandingkan sendiri harga, memang dekat sini lebih murah.
    • Ada banyak sale dan diskaun.harga yang murah akan jadi bertambah murah.
    • Jangan risau.. Shopee.my ni senang dan selamat untuk shopping dekat sini.dari mula memilih produk sampai lah ke bab bayaran dan penghantaran, semuanya mudah dan selamat.
    • Produk yang dijual semuanya asli (original).
      Weyhh! Dah nak mula puasa ni, semestinya di Shopee.my ada buat promosi untuk hari raya. Shopping banyak-banyak tau! Sambil membeli tuu korang wajib tengok update Shopee.my di Facebook. Diorang ada buat giveaway sempena Shopee Cahaya Raya .. Wahh ! hadiahnya pun menarik-menarik sangat. Aku tak nak terlepas dari join contest giveaway Shopee.my ni. Hadiah dia boleh buat raya beb!

      Shopee Cahaya Raya 2017

      Hari Raya adalah perayaan terbesar di Malaysia. Shopee telah memperuntukkan bajet yang besar. Shopee Malaysia juga bekerjasama dengan kedai-kedai rasmi seperti Nestle, Unilever, Senheng, Huawei, OPPO dan ASOTV untuk membawa 45 hari tawaran tanpa henti untuk semua orang.


      Dari 15 Mei hingga 30 Jun, Cahaya Raya bersama Shopee akan menampilkan 24 kempen termasuk jualan murah khas dari Kedai Rasmi dan 25,000 jenis produk dengan potongan harga sehingga 90%. Dari lebih 10 kategori produk, pasti semua orang dapat menikmati keseronokan membeli-belah selama 45 hari.

      Antara pertandingan yang akan dijalankan sempena Cahaya Raya Bersama Shopee

      1. Pertandingan 45 Days of Surprise Giveaways (45 Hari Hadiah Kejutan)
      2. Make a Wish for Mom (Buat Permintaan untuk Ibu)
      3. Selamat Berbuka Snaps (Ambil Gambar Semasa Berbuka Puasa)
      4. Teka-teki Berapa Duit Raya
      Hadiah yang bakal korang miliki bukan calang-calan okay.. Sebab Shopee menawarkan hadiah harian bernilai sehingga RM25,000 termasuk televisyen, telefon pintar dan kamera dengan penyertaan semudah menghantar Nama Pengguna Shopee (Shopee ID) anda dan rakan anda setiap hari. Dan ! Banyak lagi pertandingan dianjurkan yang korang boleh join menjadikan hadiah keseluruhan hadiah mencecah nilai RM50,000!
      Jangan lepaskan peluang untuk jalani aktivit bersama-sama Shopee
      • Ramadan ini Shopee turut mengambil peluang mendekati komuniti setempat dengan penganjuran Shopee Uni BM Tour (Jerayawara Uni Shopee Edisi Bahasa Melayu)
      • Acara Hijab Stars Recharge.
      • Universiti Shopee atau Uni Shopee merupakan bengkel PERCUMA yang dianjurkan untuk mendidik dan memperkayakan pengetahuan usahawan berpotensi untuk menggunakan aplikasi Shopee sebaiknya dalam meningkatkan penglibatan atas talian dan jualan mereka. kelas akan dianjurkan dalam Bahasa Melayu untuk membantu usahawan Bumiputa mendalami aspek teknikal penjualan atas talian.

        Shopee Uni BM Tour akan dianjurkan di KL & Selangor (17 Mei 2017), Kuantan, Pahang (24 Mei 2017 dan berakhir di Alor Setar, Kedah (6 Jun 2017).


      UNTUK MAKLUMAT LANJUT:

      Aplikasi Shopee boleh dimuat turun secara PERCUMA di Google Play dan App Store.
      website: www.shopee.com.my
      Shopee Cahaya Raya : http://cahayaraya.shopee.com.my/

      10 Comments