REVIEW AKU PENGHIBUR | Acik Makan Sorang?

Review Aku Penghibur | Acik Makan Sorang? | Assalamualaikum w.b.t. Aku penghibur? Apa yang menghiburkan sangat tu? Macam mana dia menghiburkan? Ya! Itulah persoalan jika kita lihat di sebalik domain akupenghibur.com. Unik dan versetail. Mungkin juga, bila melihat nama domain ini, tanggapan pertama kita ialah sebuah web yang berasaskan hiburan. Tapi, hiburan apa yang cuba disampaikan?
Mohd Izhar Sabtu

Aku Penghibur bukanlah sebuah nama yang asing dalam dunia blogging. Nama yang tercipta hasil dari kata-kata Datuk Aznil Hj Nawawi yamg mengatakan "awak boleh jadi penghibur yang baik". Disebalik kejayaan dalam dunia blogging, Acik sebenarnya ia adalah dari doa seorang emak dan keluatga yang tiada henti. Sokongan dari kawan-kawan realiti dan maya serta pembaca di blog. Acik juga seorang yang "low profile"

Doa seorang ibu sangat besar impaknya buat diri Acik
Pemilik yamg mesra disapa, Acik selalu memberikan tunjuk ajar kepaslda blogger yang masih hijau terutamanya tentang pentingnya ilmu untuk mengendalilan sebuah blog. Seperti kata pepatah cina, 'jika mahu kuda yang laju berlari, berilah kuda makan rumput yang berkualiti'. Acik berpendapat, untuk menkadi blogger yang baik harus bersedia untuk menerima kritikan, mempinyai semangat yang jitu serta konsisten dan kreatif dalam penulisan.


Rakan-rakan seperjuangan yg memberikan sokongannya
Secara peribadi pula, Acik seorang yang ramah dan berbudi bahasa sehingga menyebabkan dia sering menjadi rujukan kami di EFG. MAKAN SORANG tiada istilah dalam kamus hidup Acik. Idea-idea bernas dan kritikan yang diluahkannya cukup berguna. Bagaikan kata-kata seoramg abang kepada adik. Bukan terlalu memghormati. Tetapi, blogger yang beginilah yang patit dijadikan role model. Dahlah comel, boleh jugak bawak bergurau dan tegas pada masanya! 
Keluarga memberikan sokongan padu pada Acik
Ohh ye ! Acik ni senior Mimin masa zaman study dulu. Ramai student gegirl cair bila Acik beraksi kat atas stage sebagai emcee. Ada kawan sekelas Mimin terus cari Facebook Acik kot. huhu. Betul laa apa yang Hj Aznil kata kat Acik yang Acik berpontensi menjadi sebagai penghibur. Contoh terdekat, masa Mimin semester 1 Acik yang jadi urusetia MSK masa tuu. Lepas tu, semester akan datang Acik dah habis study. krik krik jugak laa masa MSK tuu.

Jika tiba-tiba, dalam satu hari tu, anda macam tak tahu nak buka web apa. Cubalah pergi ke akupenghibur.com. Pelbagai input menarik yang boleh kita dapat. Sekiranya awak-awak semua memerlulan kata-kata semangat dan motivasi dalam diri untuk menaikkan semangat yang lari entah kemana. akupenghibur.com adalah tempat yang sesuai untuk diri memuhasabahkan diri. 



6 Comments