TREND TERKINI PEREMPUAN MELAYU #VAPEON

VapeOn

Halal atau haram. Pernah tak terfikir bahawa user vape tak akan peduli sekiranya Malaysia mengharamkan vape. Sebab apa? Sebabnya mereka ketagih vape ni, yang pada mulanya mereka yang tegar merokok nak ambil insiatif untuk berhenti merokok. Tapi, apakah persepsi masyarakat sekiranya mereka terlihat anak muda terdiri dari kalangan gadis.


Gambar bukan sekadar gambar malah di Mall dan Shopping-shopping Complex, Gadis-gadis melayu bertudung secara terbuka isap vape. Itu takpe lah, lantak p laa korang punya hal. Tapi yang jadi isunya tak cukup isap secara terbuka dia p hembus kat makcik-makcik, kanak-kanak atau baby atau ibu tengah mengandung. Hmmm, Tak ada commonsense langsung. Malah siap upload lagi gambar dengan bangganya dlama sosial masing-masing mengalahkan lelaki. Kalau dulu zaman rokok aje perempuan takdelah daring sangat macamni, Kalau merokok pun mungkin dia segan nk isap rokok secara terbuka apatah lagi kalau dia bertudung.


Cantik orangnya kan. hahaahaha. Hak dia bervape ke sebenarnya? Agak agak kalau ada individu yang menegur.. apa reaksi orang macam ni? Tak dalam hati menyumpah seranah, kat facebook menyumpah seranah. yang celik sikit ada blog, update entry 'jangan jaga tepi kain orang lain'. Fikiran kelas keberapa ni? katanya sekaran zaman dah moden. Sepatutnya kena berfikiran terbuka. daaa ~ 


Tapi, sebelum ni takde pulak orang isu kan gadis bershisha.. Apa pulak beza shisha dan vape? Kenapa vape lebih menular dari shisha? Atau isu ni akan senyap dimamah masa dan isu-isu yang lebih tranding dari bervape.. hahaha. banyak pulak yang disoalkan. 

4 Comments