TIPS | Turunkan Power rabun mata

Rabun Jauh 

Rabun jauh adalah keadaan mata yang menyebabkan objek yang dekat kelihatan jelas sementara objek yang jauh akan kelihatan kabur. Tahap kronik rabun jauh, setiap orang lain ragamnya. Pengidap rabun jauh ringan tidak memerlukan penyelesaian segera. Sedangkan rabun jauh yang tergolong parah akan memengaruhi kemampuan penglihatan sehingga perlu ditangani dengan segera. Siapa yang dah alami mesti merasai susahnya hidup tanpa cermin mata. Sukarnya hidup dengan cermin mata.


Sejak zaman belajar mimin dah prektikkan mata pakai lens, Sebelum ni memang mata mimin lasak. Siap bawak tidur bila travel jauh-jauh (jangan tiru perangai ni). Bila dah selesa pakai lens. Bila pakai spek pula rasa tak confident. Tapi, Sekarang mimin nak back to normal. Nak latih mata tak pakai apa-apa. Takut pulak side effect bila dah 5 tahun dengan bantuan contact lens.

Tips Untuk Masalah Rabun Mata Dan Silau

  1. Berdiri di satu posisi dan lihat kepada pokok yang hijau dalam tempoh 10 minit setiap pagi. Fokus pada titik tersebut.
  2. Rehatkan mata anda setelah melihat skrin komputer lebih daripada 30 minit. Pejam dan celik mata berulangkali untuk meregangkan otot mata.
  3. Titiskan 2-3 titik madu ke dalam mata. Petua ini saya perolehi daripada buku Rasulullah is My Doctor.
  4. Elakkan untuk membaca buku atau melihat skrin telefon dalam suasana cahaya yang samar.
  5. Amalkan untuk minum jus lobak merah tanpa gula dan ais. Banyakkan makan makanan daripada sumber Vitamin A.
  6. Anda boleh amalkan supplement Vitamin A untuk membantu kesihatan mata.
Untuk orang dewasa, masalah rabun mata tidak boleh diselesaikan dalam sekelip mata. Ianya memerlukan kesabaran. Bagi anda yang mahu fast track, anda boleh mencuba produk Shaklee Vitamin A atau nama glemer adalah carotomax. Saya kongsikan beberapa testimoni menarik untuk mereka yang konsisten mengambil shaklee vitamin A.

4 Comments