LEGOLAND® Malaysia Resort Mencipta Book Of Record 2016 LEGO monkeys

Lunar New Year adalah saat yang istimewa untuk mengunjungi LEGOLAND® Malaysia

Jadikan LEGOLAND® Malaysia sebagai destinasi percutian raya cina anda sekeluarga ! Ini adalah saat yang istimewa anda sekeluarga untuk bercuti di sini. Pelbagai reka bentuk yang di bina dari LEGO ! Sekiranya anda sekeluarga datang pada raya cina ini, anda berpeluang untuk melihat 2.016 Lego Monyet. WOW !!

LEGO monkey building activity

22 Januari 2016 (Jumaat), aktivit membina monyet di LEGOLAND® Malaysia Resort  dalam usaha mencipta rekod membina LEGO Monkey terbanyak sempena menyambut Lunar New Year with Lego Ninjago Live Show dicatatkan dalam The Malaysia Book of Records!

Monkey Replica lego brick



Majlis pelancaran dan perasmian

Majlis perasmian dan dilancarkan oleh Ketua Pengarah Tourism, Dato' Mirza Mohammad Taiyab telah diadakan di City Stage, Legoland Theme Park di mana dalam majlis tersebut Legoland Malaysia Resort mengajak pengunjung turut serta membantu menjayakan pembinaan bilangan Lego Monyet terbanyak untuk mencipta rekod baru dalam Malaysia Book of Records iaitu sebanyak 2016 replika Lego Monyet!

Malaysia Of Record, 2016 monkey replica lego

Mark Germyn sebagai Ketua Pengarah Legoland juga tidak terlepas untuk membuat ucapan sebelum perasmian dilancarkan.
Mark Genmyn, General manager of LEGOLAND® Malaysia Resort
“Lunar New Year is quite a special time for our visitors, and we wanted to make sure that they’d be in the mood for this special occasion even at LEGOLAND Malaysia Resort! It’s the perfect opportunity with the long weekend to come and celebrate at the park and hopefully our visitors will help us get into the Malaysia Book or Records with all their Monkeys, too,” Mark Germyn, General Manager of LEGOLAND Malaysia Resort said.
Majlis turut dimeriahkan dengan persembahan Tarian Singa yang menjadi simbolik kepada Sambutan Tahun Baru Cina. Jangan lepaskan peluang untuk hadir ke LEGOLAND® Malaysia pada 8hb dan 9hb Februari 2016 ini turut akan menyaksikan persembahan Tarian Singa khas sempena Tahun Baru Cina.



Membina Replika Lego Monkey

Lepas menyaksikan tarian singa ni, para media dan para bloggers juga berpeluang untuk membina replika monkey daripada Lego. Sebenarnya senang je buat replika Monkey daripada Lego ni. Tapi, sendiri kalut. Cuba perhatikan muka Mimin ni =,= Stress dalam seronok dalam menyiapkan replika Monkey ni. 


Demam-demam pun gigih tau nak siapkan Lego ni. Bukti demam tuu haa, ada sapu tangan ada di mana-mana. Heh, Ninjago ni buat mimin tambah kalut. hahaha

Mimin excited build Monkey Replica

Blogger create Monkey Replica

Lunar New Year-Yee Sang

Pertama kalinya, berpeluang ber 'yee sang' ni. Tak pandai makan sebenarnya. Tapi bertuah juga untuk merasai keenakkannya. 



Book of record 2016 Lego Monkey

Mari datang LEGOLAND® Malaysia Resort serta menjadi sebahagian yang menyumbang kepada pembinaan Lego Monkey ni tidak akan datang sia - sia. 

Anda boleh dapatkan PROMOSI (p/s: sementara stok masih ada). Ingat senang ke LEGOLAND® Malaysia nak beri PROMOSI. Masa ni jelah peluang keemasan untuk merebut. Lepas ni susah dah nak nampak PROMOSI macam ni. Cepat! Jangan menyesal pulak. Jangan cakap Hakak tak payung haa ^.^
  1. Bawa kawan dengan separuh harga! (Sah dari 12 Jan - 5 Feb 2016) 
  2. Beli '3 percuma 1' pas tahunan! (Sah dari 12 Jan - 29 Feb 2016)
  3. Retail Promotion - Sebarang pembelian lego akan mendapat paket angpow lego dan hadiah monyet ekslusif (Sah dari 5 Feb - 14 Feb 2016) 
  4. Pemegang Kad Maybank boleh menikmati penjimatan sebanyak RM60 apabila membeli sebanyak 4 keping tiket dan layak mendapat limited Lunar New Year brick.

Nak tahu lebih lanjut boleh layari :

Untuk maklumat lanjut, korang boleh usha
Website: www.LEGOLAND.my
Hotline (Daily 9am - 7pm): +607 597 8888
Email: info@LEGOLAND.my

3 Comments