Review Ouija | Ouija: Origin of Evil (2016)

Ouija

Film "Ouija 2" merupakan film seram Hollywood terbaru 2016 yang merupakan film kesinambungan ouija (2014). "Film Ouija: Origin of Evil " dilakonkan oleh Mike Flanagan, berbeza dengan film ouija pertama yang di bintangi oleh Stiles White.
REVIEW OUIJA 2016

Sinopsis Film Ouija: Origin of Evil (2016)


Film "Ouija: Origin of Evil (2014)" yang pertama menceritakan tentang seorang anak yang bernama Elaine bersama empat sahabatnya yang teruja dengan papan mainan Ouija dan mula main dengan mainan tu. Mereka bermain Ouija untuk memanggil roh kawan yang bernama Debbie. Kelima remaja itu merasa tanda tanya dan ingin bertanya mengenai penyebab kematian Debbie dan ingin mengetahui penyebab kematiannya. Namun tanpa mereka sedari, mereka juga telah memanggil salah satu roh jahat yang ada di rumah tersebut. Roh Debbie memberi tahu kalau kematiannya diakibatkan oleh papan Ouija yang mereka mainkan. Dalam papan Ouija itulah bersemayam roh jahat, yang akan menghabiskan nyawa siapa saja yang memainkannya.

Film "Ouija: Origin of Evil (2016)" Film Ouija 2 menceritakan tentang sebuah papan yang bernama papan Ouija. Papan Ouija merupakan papan kayu yang berisi angka, huruf dan simbol, yang boleh digunakan untuk berkomunikasi dengan roh orang yang sudah meninggal. Menurutnya, papan Ouija ditemukan pertama kali di China pada tahun 1100. Namun, baru popular dan banyak dijual pada tahun 1890-an oleh Elijah Bond dan Charles Kennard.

Review Film "Ouija: Origin of Evil " (2016)


Film "Ouija: Origin of Evil (2016)" hampir sama dengan kisah Ouija yang pertama, tapi bezanya pada film yang pertama mereka memanggil roh Debbie untuk tahu penyebab kematianya. Dalam filem Ouija yang kedua, papan Ouija ada meletakkan 3 syarat iaitu tidak boleh bermain berseorangan. Tidak boleh bermain diperkuburan dan mesti mengucapkan Selamat tinggal. Pada mulanya, Zander (Mak) kesempitan kewangan sehingga mencari rezeki dengan membuat service menjumpakan roh si mati dengan ahli keluarganya. Anaknya Paulina dan Doris membantu emaknya. Paulina mencadangkan maknya membeli Ouija sebagai props baru mereka.

Selepas maknya beli papan Ouija tu, emaknya fikir papan Ouija tersebut bukan reality. Jadi, dia membuat alternative untuk membuat tipu helah. Sedangkan, itu sudah bermula bermain berseorangan dan tidak mengucapkan Selamat tinggal. Doris ingin sangat berjumpa dengan ayahnya. Lalu, Doris memanggil roh ayahnya yang baru saja meninggal dunia.

Dan tanpa mereka sedari, mereka juga memanggil roh jahat yang ada di papan Ouija yang sedang mereka mainkan. Nyawa mereka pun menjadi sasaran dari makluk jahat yang tak sengaja mereka panggil. 

Aku kasi 4 bintang cerita Ouija ni. Kira tak rugi laa duit tengok cerita ni .. hehe











2 Comments