PACIFIC PALACE HOTEL DI BATAM SEPERTI BERADA DI CRUISE YANG SEBENAR

Hai ! Pernah naik cruise tak? Siapa macam aku tak pernah lagi naik cruise? haa, cruise tuu apa ? Pernah tengok cerita Titanic tak ? Haa itu lah cruise. Kapal besar yang boleh memuatkan ratusan orang pelbagai bangsa, jantina, kedudukan di dalam kapal yang sama. Dapat imagine tak?


Kos untuk naik cruise memang mahal. Aku pernah survey naik cruise dari Port Klang ke Koh Lipe, Thailand. Paling murah harga RM 2,000 itu pun ada terms and condition. Kalau kau nak naik secara percuma, buat insurance cari sales bebanyak. haa giteww mahal dia kan..

PACIFIC PALAM HOTEL SEPERTI CRUISE YANG SEBENAR


Bersama Mr Sumantri Endang (GM), Chef Pacific Palace & Ibu Adis (PT Adiso Indo Raya)

Hotel ini dibina secara khusus sebagai kapal yang besar dan elegen. Ianya hanya lima minit dari Terminal Feri Harbour Bay yang membolehkan korang mudah ke kawasan bandar seperti shopping mall. Keunikan Pacific Palam Hotel seperti cruise menjadi tarikan perhatian para pelancong.


Pacific Palam Hotel juga tidak jauh dari Lapangan Terbang Antarabangsa Hang Nadim, Batam. Sebenarnya, hotel ini terletak di kawasan yang besar di tengah-tengah pusat perniagaan di Batam. Fuhh ! Terdapat 180 bilik buat para tetamu yang ingin menginap di Pacific Palace tak kisahh datang kerana ada urusan perniagaan atau jugak pelancongan termasuklah persendirian ataupun mahu berbulan madu.


Selain mengambil idea reka bentuk Cruise ia juga menggabungkan reka bentuk mitos Yunani yang terlihat mewah dan elegan lengkap dengan kemudahan termasuklah Ballroom Grand Pacific boleh menempatkan sehingga 3,000 orang. Haa, boleh laa nak buat event besar kat sini.

sumber google
Pelbagai pilihan tempat makan kelas pertama dan bar disediakan di Pacific Palam Hotel, Batam. Bukan khusus untuk para pelancong sahaja, Tetapi penduduk tempatan juga akan mencari Restoran Athena, Istana Emas dan Lounge Neptune  sebagai lokasi mereka.

KEMUDAHAN DI PACIFIC PALACE HOTEL



  • Breakfast
  • Free Wifi
  • Spa & Saloon
  • Fitness Centre
  • Pacific Discotheque & KTV Reservation
  • Meeting Room's
  • Outlet Facilites

 BILIK

  • Cabin Room
  • Deluxe Room
  • Executive Suite
  • Pacific Suite
  • Palace Suite
  • Presidential Suite 

RAMADHAN FAIR 2019 & MISS TOURISM WORLDWIDE 2019

Sebelum tu tak terlambatkan untuk aku mengucapakan selamat menyambut ramadhan. Semoga amalan kita diterima sepanjang bulan ramadhan ni. Haa, berbalik pada Pacific Palam Hotel juga terdapat promosi sepanjang ramadhan.




Berpakaian dalam mood Ramadhan dan ambil gambar di salah satu gerai foto di sana atau semasa makan malam puasa di Pacific Palace. Sertai pakaian Ramadan Pakaian terbaik dengan syarat dan syarat berikut: 
  1. Anda mesti mengadakan acara berpuasa di Pacific Hotel Batam, 
  2. memakai pakaian yang berkaitan dengan Ramadhan Mood, 
  3. menghantar foto ke fbexecutiveadm@pacificpalacehotel.com
  4. Share dan follow Pacific Palace facebook dan instagram.  
  5. Pemenang akan menerima hadiah penginapan untuk Ramadhan Fair Best Dress


Apabila tiba di lobi anda akan dialu-alukan oleh pameran foto Ramadhan 3D 'Photo Booth. Sertai pertandingan foto kumpulan kami mengambil Group Photo minimum 5 orang berpose dalam mood yang paling kreatif dan menyeronokkan Ramadhan, hantar ke fbexecutiveadm@pacificpalacehotel.com. Like, Share dan Follow Facebook dan Instagram Palace Palace.

Satu lagi Photo Booth juga terdapat di pintu masuk kafe Athena Café dari rumah dari kampung Tanjung Uma dengan latar belakang Pacific Palace Hotel satu-satunya pelayaran di tanah di Batam. Menangkan hadiah penginapan untuk pertandingan foto kumpulan.

Untuk peminat video, Pacific Palace Hotel juga menganjurkan pertandingan Vlog, menangkap dan merakam detik ketika berbuka puasa di Pacific Palace Hotel, hantar video 60 detik anda ke: fbexecutiveadm@pacificpalacehotel.com serta Like, Share dan follow facebook Palace dan instagram. Menangkan hadiah penginapan.

Bagi mereka yang menyertai Ramadhan Iftar ini, anda akan mendapat peluang untuk menang cabutan bertuah yang akan diambil selepas bilik solat swasta Ramadhan disediakan bagi mereka yang ingin berdoa selepas puasa berpuasa.



Lumiere International, Pengembaraan Fusion dan Pacific Palace Horel gembira untuk mengumumkan bahawa Grand Finale of Miss Tourism Worldwide Pageant 2019 akan diadakan di Pacific Palace Hotel - Batam Island Indonesia. Tahun lepas adalah 22 peserta menyertai pertandingan tahun ini sebanyak 30 orang calon dari seluruh dunia akan mengharapkan penyertaan mereka dalam peraduan ini. 

Malam penobatan Miss Tourism Worldwide 2019 pageant akan diadakan di Pacific Palace Hotel Batam pada hari Minggu 22 September 2019, yang menampilkan 30 peserta kecantikan dari seluruh dunia, prestasi bakat, pertukaran kebudayaan, pakaian kebangsaan dan banyak lagi mengenai program ini.

Meet & Greeting penampilan umum untuk orang-orang di Batam. Hi Tea dengan peserta Miss 'Tourism Worldwide 2019' dan kesempatan mengambil foto akan berada pada Sabtu 21st September di Golden Palace Restaurant sebelum Grand Finale .

Harga tiket adalah seperti berikut: 
  • Pakej Bilik @ IDR1.080.000 termasuk 2 hari 1 malam menginap, sarapan pagi dan tiket Grand Finale.
  • Bertemu dan Greet @ IDR 119.000 per orang termasuk Hi Tea dengan Miss Tourism Worldwide 2019 dan sesi foto
  • Grand Finale tiket untuk zon VIP @ IDR 250.000 setiap orang dan untuk Zon Festival @ IDR 175.000 setiap orang
  ------------------------------------------
Untuk tempahan dan maklumat lanjut, 
sila hubungi yang berikut:

Riyati: 08136438188
Fanny: 081285444492
Mugi: 08117003903
Jackie: 08117003904
Sasa: 082174044460
FB: 085272771112
E-mel: reserve@pacificpalacehotel.com 

Pakej batam boleh hubungi :

PT. Adiso Indo Raya
(AIR Tours & Travel)

Komp Ruko Botania Garden Blok D3 No 18 Batam Centre - KEPRI 29432

☎ : +62-778-7433397
📲 +62-813-64070919
📲 +62-877-64070919
📩 adis.adisoindoraya@gmail.com

Klik https://www.facebook.com/adisoindoraya, Follow & Like our Social Media AIR Tours and Enjoy :RM 10 or IDR 35,000 (Massage Voucher)
* T & C Applied *
 

2 Comments