REVIEW | DAPATKAN KULIT WAJAH BERSIH DENGAN SWISSVITA MICRITE 3D DARI ALLYOUNG MALAYSIA

Hai, kalau buat entri pasal kecantikan mesti mukadimah semua orang nak cantik nak kulit bersih nak itu nak ini. Klishe kan ! hahahha mestilah nak.. sape je tak nak cantik kulit bersih bebas dari jerawat, bintik hitam dan mata panda. Semestinya aku pun pun tak nak ada cacat cela di muka aku ni.



Kalau korang kenal aku, mesti tahu muka aku takde masalah langsung! heyy sape kata. Aku pernah bagi tahu dalam entry aku. Jawapan untuk analisis kulit muka aku macam apa. Kali ni aku nak share kan 3 produk Swssvita dari Allyoung yang bagi impak pada kulit wajah aku selepas menggunakannya.

SWISSVITA MICRITE 3D DARI ALLYOUNG MALAYSIA


Swissvita, diiktiraf secara meluas sebagai jenama penjagaan kulit estetik untuk mengubati kebimbangan kulit Asia menggunakan hanya bahan berkualiti tinggi. Kerjasama dengan bakat mahir dari Perancis, produk Swissvita semuanya dirumuskan Switzerland, menggunakan bahan tandatangan seperti ekstrak AC-11 dan B12 dari tumbuh-tumbuhan dan tumbuhan di hutan Amazon, bahan-bahan ini banyak dicari oleh pengeluar kosmetik antarabangsa untuk faedah luar biasa!

 
KESELAMATAN Hanya Penjagaan Kulit Estetik Taiwan dalam Tiub Aluminium
SIMPLE - Masalah Penyelesaian Produk Penjagaan Kulit
KECEKAPAN - Dos tinggi bahan-bahan aktif yang dipatenkan. Pengilang hanya produk penjagaan kulit AC-11Aesthetic

1. Swissvita Micrite 3D All Use Cleanser Cream 


Seperti yang aku dah mention kat atas tadi aku nak share kan 3 produk Swssvita dari Allyoung. Produk yang pertama aku guna merupakan pencuci wajah Swissvita Micrite 3D All Use Cleanser Cream. 


Swissvita Micrite 3D All Use Cleanser Cream adalah acne fighting solution cleanser 3-dalam-1 yang perlahan-lahan menghilangkan minyak dan kotoran serta membantu mengekalkan kulit terhidrasi. Ia sesuai untuk semua jenis kulit dan dibuat untuk menyasarkan masalah kulit berikut: liang tersumbat, bintik hitam, whiteheads, kulit kering, cacat, dan jerawat.



Cara guna:
Basuh wajah dengan air suam, picit pembersih wajah dalam kuantiti sebesar kacang peas, gunakan cleanser cream tadi di seluruh wajah dalam beberapa minit kemudian cuci juga dengan air yang bersih

2. Swissvita Micrite 3D All Use Anti-spot Serum


Apa yang menariknya Micrite 3D All Use Anti-Spot Serum ni adalah meringankan bintik hitam akibat pigmentasi dan juga lingkaran mata gelap. Serum ni tak kurangkan pun nada kulit keseluruhan, tetapi hanya bintik-bintik hitam yang tidak diingini pada bahagian tertentu kulit je.



Ia datang dalam packaging minimalis, menjadikan ia kelihatan klinikal dan kemas. Bagi aku, keistimewaannya adalah bahan tambah bebas! Ini bermaksud ia bebas daripada paraben, alkohol, wangian dan pigmen. Seperti jelasnya, Swiss Ant-Spot Serum adalah serum yang berasaskan air, ringan, tidak berminyak dan tidak akan meninggalkan kulit kita berasa seperti terdapat lapisan ickiness yang kita semua benci.




Tapi aku rasa macam sesuata apabila aku menyentuh tekstur serum, tetapi ini masih boleh diterima, di mana ia meninggalkan kulit saya berasa selesa.

3. Swissvita Micrite 3D All Use Eye cream 


Aku terlalu muda untuk sebut tentang kedutan dibahagian mata ni. hahahaha. tapi baguslah aku amuk tahu supaya aku dapat kekalkan mata ni seperti ni je nampak muda sentiasa. hahha.. Aku mula berfikir tentang mengekalkan kawasan mata aku bila ada orang beritahu aku tentang eye cream yang bagus dari Swissvita Micrite 3D All Use Eye Cream. 

Swissvita Micrite 3D All Use Eye Cream mempunyai komponen yang dikenali untuk kesan penyembuhan dan ia meningkatkan tahap kolagen untuk menjaga kulit kita untuk kelihatan lebih muda. Krim mata ini cenderung untuk mengurangkan kedutan mata dan berkesan memudar kegelapan di bawah mata. Ia mengandungi semua unsur semula jadi AC-11 yang menyerupai sintesis protein matriks ekstraselular baru dan pembaikan kulit, membantu tisu kulit tumbuh semula daripada tekanan pengoksidaan dan pendedahan kepada sinaran UV matahari.

Ia selamat untuk digunakan. Micrite 3D All Use Eye Cream ini bebas. Tanpa alkohol, tanpa wangian dan paraben-bebas. Produk ini datang dalam pakej aluminium yang disegel untuk perlindungan anda.



Salah satu sebab utama aku suka krim mata ini adalah ia tidak melekit seperti produk lain. Ia sebenarnya jenis gel yang menyerap cepat ke dalam kulit. Selepas apply, aku rasa di bawah kawasan mata aku lembut dan selesa. Ia adalah salah satu krim mata terbaik yang aku ingin mengesyorkan kepada korang.

-----------------------------
Info Lanjut
Instagram : @allyoung_my
Facebook : allyoungmalaysia

7 Comments

  1. 1st time dengar. tapi bila dah baca ni macam menarik jugak ye untuk dicuba

    ReplyDelete
  2. Kulit elok pun apa salahnya untuk terus jaga kan. singgah sini mimin

    ReplyDelete
  3. napa pek dia cam ubat gigi hahahha eh menarik gak produk ni,patutla kulit wajah mimin cantik.

    ReplyDelete
  4. Skincare ni sesuai mcm untuk yg berminyak/berjerawat.. Kalau kulit kombinasi pun pasti sesuai juga :D

    ReplyDelete
  5. kak ana pernah dengan produk ni, nampak pun macam sesuai dengan mimin kan :)

    ReplyDelete