TERUS MENGHIDUPKAN TRADISI TAHUN BARU LUNAR 2020 DI LEGOLAND ® MALAYSIA RESORT

Bersiap-sedialah untuk perayaan dan aktiviti tradisional Lunar New Year 2020 dengan sentuhan LEGO untuk seisi keluarga 


ISKANDAR PUTERI, 2 Januari 2020 - LEGOLAND Malaysia Resort menjemput anda sekeluarga untuk bersama-sama meraikan sambutan Lunar New Year dan mempelajari tentang warisan dan tradisi Cina melalui Magic Play. Pada tahun ini, dalam perayaan Tahun Tikus, resort akan menjadi tuan rumah. Pelbagai aktiviti bertemakan eksklusif yang boleh seisi keluarga serta bagi memperingati perjumpaannya di sini. 

Pelbagai aktiviti di sekitar LEGOLAND Hotel Resort

Persembahan tarian di sekitar LEGOLAND Hotel Resort
Tarian Singa Tinggi Pola Akrobatik
 
konsert Tahun Baru Lunar

Bagi memulakan tahun baru pada 25 dan 26 Januari, LEGOLAND akan menjadi tuan rumah konsert Tahun Baru Lunar yang pertama di mana para tetamu dapat mengagumi penari dari rakyat China yang cantik, Tarian Singa Tinggi Pola Akrobatik, perubahan wajah yang misterius dan banyak lagi. 

Akiviti LEGO Zodiac Rat
 
LEGO Zodiac Rat

Selain daripada pertunjukan kebudayaan bertenaga tinggi, resort ini akan menganjurkan The Rat Race di mana keluarga perlu bekerja sebagai satu pasukan untuk menyelesaikan aktiviti seperti membuat LEGO Zodiac Rat mereka sendiri atau menyumbang untuk membina LEGO Giant LEGO Orange, dan menyertai tradisional Aktiviti dan permainan yoyo Cina. Pemenang pertandingan akan menerima hadiah edisi terhad.

 
The Ninjas
The Rat Race
Carilah Tikus di sini
Monyet King Appearance
Bina Lego

“We believe that it is important to preserve the traditions and cultures celebrated in Malaysia through education especially for our next generation. At LEGOLAND, we incorporate a touch of LEGO DNA to what we offer, making it an exciting educational experience for all. This year, our activities are centred around teaching our guests all about the traditional activities and performances around the Lunar New Year.. We hope that it sparks the interest of our young visitors to learn more about the Chinese heritage and culture”, kata CS Lim , Pengurus Besar di LEGOLAND Malaysia Resort.

Lebih banyak Aktiviti Kebudayaan Fun-tastic

Selamat datang tahun Tikus dengan banyak keseronokan Brick-spery.. LEGOLAND® mengalu-alukan Tahun Baru Lunar baru dengan aktiviti eksklusif hebat, pertunjukan perayaan dan permainan untuk seluruh keluarga. Datang dan sertai kami untuk merasai kejayaan penuh brick! Dari 18hb Januari hingga 9hb Februari, keluarga akan mendapat pelbagai aktiviti bertema Tahun Baru Lunar di sekitar LEGOLAND® Malaysia Resort termasuk: -

Lunar New Year Celebration Concert - Tonton tarian rakyat China yang anggun, Tarian Singa Tinggi Akrobatik, wajah misterius berubah prestasi & banyak lagi. Dari permulaan hingga akhir, segala-galanya telah diberikan khas makeover Tahun Baru Lunar. (25 & 26 Januari 2020)
Giant LEGO® Build Activity - Oren melambangkan nasib & kemakmuran. Apa cara yang lebih baik untuk mengantar LNY daripada membina LEGO Giant Giant dengan rakan & keluarga!
Meet Fun Characters - Raja Monkey & God of Prosperity Cina dan penampilan Cheng Du Opera bergabung dengan mereka untuk menyebarkan kegembiraan & kemakmuran. Mungkin anda boleh snap foto dengan mereka untuk sedikit nasib baik pada Tahun Baru?
The Rat Race - Lengkapkan aktiviti untuk memperoleh Lencana Pencapaian. Uji kemahiran kerajinan anda untuk membuat yoyo Cina, JianZi, kepala Tarian Singa, payung kertas & kipas Cina. Tuliskan harapan pada Pohon Hajat.
Lunar New Year @ SEA LIFE - Terokai lautan aktiviti yang menyeronokkan & pertunjukan menyelam LNY khas di SEA LIFE. Malah Tuhan Kemakmuran yang mesra mengambil berenang dalam tangki akuarium. Kerana dia tahu lautan kita adalah harta semulajadi yang mesti dilindungi.
STAY THE NIGHT @ LEGOLAND Hotel - Tiket Tahun Baru Lunar & Pakej Hotel disediakan.
Jimat sehingga RM420 jika anda menempah sekarang!
The Ninjas - The Ninjas akan membuat pertunjukan debut mereka di LEGOLAND Malaysia Resort dan memamerkan gerakan perpindahan mereka!

Promosi Tahun Tikus

Bagi keluarga yang ingin mengalami keajaiban LEGOLAND, resort ini menawarkan diskaun 30% untuk semua tiket hari yang dibeli dari 6 Januari hingga pertengahan Februari 2020 dan peluang untuk menaik taraf kepada Annual Pass untuk 365 hari pengalaman LEGOLAND! Keluarga juga boleh berjimat sehingga RM420 untuk penginapan mereka yang akan datang di LEGOLAND Hotel dari 1 Jan hingga 29 Feb jika mereka menempah sebelum 31 Januari 2020 melalui laman web rasmi.

----------------------------------
INFO LANJUT:
 website : www.legoland.com.my







1 Comments