5 TOP PHOTGRAPHER MALAY WEDDING BATU PAHAT

Dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP), ramai bakal raja sehari dah mula untuk mencari persiapan seperti bridal, Goodies, jurugambar dan macam macam lagi. Majlis perkahwinan merupakan satu detik sekali seumur hidup yang amat ditunggu-tunggu oleh kebanyakan orang. Jadi, mestilah kena ambil gambar cantik-cantik bagi mengabadikan kenangan selama-lamanya.  
 
[UPDATE] Diingatkan semuula, entri ni memang tak ada yang diiktiraf dari mana-mana pihak. Tapi sekadar PERKONGSIAN PENGALAMAN aku sepanjang pencarian PHOTOGRAPHER. Sekiranya mana-mana pihak PHOTOGRAPHER lagi power dari list yang aku senaraikan ini ada yang sakit hati nama company mereka tidak disebut takkan lah salah aku pulak. Dah memang aku tak survey company yang disebut. Ini merupakan entry ikhlas tidak berbayar dari mana mana pihak.

5 TOP JURUGAMBAR DI BATU PAHAT

Di sini, khusus buat warga Batu Pahat yang sedang mencari Photographer dan Videographer, aku senaraikan 5 top jurugambar di Batu Pahat:

1. HATTA AWANG PHOTOGRAPHY


Hatta Awang Photography atau singkatan HAP adalah satu nama yang dipercayai dalam industri fotografi perkahwinan yang ada nama di Johor. Bukan tertumpu di Batu Pahat sahaja, berebut orang cari HAP dengan hasil tangan team HAP yang padu. Mempunyai rekod yang bersih dan terbukti dalam menyampaikan hasil yang terbaik untuk pelanggan. Menariknya, Hatta Awang team menyediakan photography dan Videographer (still & motion picture).

Alamat : No. 27A, Jalan Kencana 1A/22, Pura Kencana, Sri Gading, 83300 Batu Pahat, Johor
Facebook | Instagram |  📞 : 019-774 8050

2. KARYA CREATIVE


KARYA CREATIVE merupakan jurugambar perkahwinan profesional yang berpangkalan di Batu Pahat, Johor. Mereka sentiasa percaya bahawa pelanggan adalah raja yang menjanjikan untuk memberikan servis yang terbaik. Viral baru-baru ni studio raya berkonsepkan kampung di Batu Pahat

Alamat : Taman Universiti, Parit Raja 86400
Facebook | Instagram | 📞 : 010 259 7971 (Hanif)

3. MONOPIXEL PROJEXT


Dibarisi sekumpulan anak muda yang bercita-cita tinggi, masing-masing dengan bakat dinamik dan kemahiran tersendiri. Mereka dianggap sebagai pakar dalam kerja-kerja mereka untuk majlis perkahwinan, gambar potret dan kenangan video.
 
[update] ia ianya memang 5 top photographer yang mimin cari dan mimin pilih. Tapi, selepas mimin pakai khidmat dia. hasil dia sangat mimin tak puas hati. Mimin tidak diberi pilihan untuk memilih gambar yang mana letak cover page dan mana gambar nak letak frame. serious mimin tak suka. mimin akan update semula review ikhlas mimin dekat mereka. 

Facebook | Instagram | 📞 : 014 313 1502 (Amirul)


4. SHAFIQHELWI PHOTOGRAPHY


ShafiqHelwi Photographer menawarkan pelbagai pakej yang boleh dipilih pelanggan mengikut kesesuaian budeget pelanggan. 

Alamat :  no 370 parit nibong darat, 83500 Batu Pahat
Facebook | Instagram | 📞 : 019 786 2493 

5. KENANGAN STUDIO



Kami percaya bahawa setiap pasangan adalah istimewa, dengan demikian kami selalu mengatakan kepada pelanggan kami "KENANGAN ADALAH HARGA, WALAUPUN KITA BEKERJA SELAMA 1000 TAHUN" milik kita yang mewakili KENANGAN dengan cara yang unik. Untuk membuat gambar yang bermakna dan tidak dapat dilupakan, penting untuk menjadi diri sendiri, dan bukan hanya berpose untuk kamera. 

Alamat :  23A, Jalan Timah Sari, Kampung Kenangan Dato Onn, Batu Pahat, 83000 
Facebook | Instagram | 📞 019-7701469

0 Comments