JOM BELI AIR DENGAN APLIKASI F&N LIFE TERUS SAMPAI DEPAN PINTU

Hai korang, orang dulu-dulu wajib kan ada oren bodo dekat rumah mudah nak hidangkan dekat tetamu yang datang ziarah masa raya. Dari hari ke hari, oren bodo makin di lupakan sebab F&N lagi senang dan mudah untuk di dapati. Bila dah 2021 ni, F&N peka dengan isu semasa iaitu penularan wabak Pandemik Covid-19. Mereka wujudkan aplikasi yang boleh di muat turun di Google Play dan Apps Store untuk kita beli tanpa keluar rumah dan cashless. Wow mudahnya!


MUAT TURUN APLIKASI F&N LIFE DI PLAY STORE & APPS STORE

Nama pun aplikasi, perkara pertama yang perlu korang kena buat mestilah download aplkasi F&N Life di PlayStore atau Apps Store. Bila selesai memuat turun aplikasi, korang kena register atau sign up macam biasalahkan. Sangat mudah. Zaman sekarang majoriti pakai smartphone canggih. Macam aku, 10 jam waktu kerja tak ada masa nak pergi beli barang dapur ini kan pulak pergi shopping. Memang macam-macam lah apps aku download sebab mudah berbanding nak kena cari kat website. Bukan apa, biasanya kalau ada aplikasi ni mesra pengguna. Klik klik tahu tahu dah 10 barang masuk cart. hehehe

Bila dah sign up, siap-siap update alamat penghantaran bagi memudahkan semasa nak checkout. Kali ni aku nak kongsikan Set bundle yang ada dalam aplikasi F&N Life. Korang boleh pilih untuk Ramadhan atau Syawal. Jadi korang boleh klik je dekat banner yang ada dekat dalam apps tu.


Sekarang masih ada bundle Ramadhan dan juga Syawal. Berbaloi beli sebab harga dia jauh lebih murah dari beli dekat kedai. Aku dah beli 3 botol ada 2 jenis botol air 100plus dengan 4 botol ada 2 jenis air Teh Tarik. Hahaha! murah je. Senang nak buat berbuka dengan sahur biar lebih bertenaga. Lagipun tak basi dan ada tarikh luput lama lagi kan. Kalau tak habis boleh terus buat raya.



Okay, bahagian penghantaran korang nanti boleh pilih. Kalau korang area Kuala Lumpur atau Selangor boleh lah terus pilih penhnataran untuk hari esok nya. Rata-rata memang akan sampai cepat. Kalau jauh macam aku yang dekat Johor ni. Dia akan amik masa untuk penghantaran. Aku dah tengok review dari mereka yang ada beli terus dari aplikasi F&N Life ni. Rata-rata mereka terima parcel dari GDex. Tapi lain pulak aku. Aku terima dari Quantum. First time aku dengar service courier. Lambat jugak sampai. Order agak awak. Tapi lebih dari 2 minggu baru sampai. Nak report pun tak tahu, Masa memula tengok tracking number.. Aku tercari-cari mereka gunakan service courier mana. Terpaksalah aku cari satu-satu Harapnya aku sorang je lah hadapi situasi cemas macam ni. hehehe

F&N LIFE RAMADHAN BUNDLE



Menariknya apps ni, kat kedai tak ada offer bundle macam ni. Hehehe. Untuk Ramadhan Bundle ada 6 pilihan dengan pelbagai jenis minuman yang boleh dipilih. Aku tak berapa suka soya dan minuman bergas, jadi aku pilih set yang ada teh tarik. Hehehe. Aku baru perasan F&N ada peris Teh Tarik. Next time mungkin nak belikan mak yang tak boleh merentas bundle F&N Life. Tahu-tahu sampai depan rumah.

F&N RAYA BUNDLE


Selain Bundle Ramadhan, promosi lain adalah Raya Bundle. Macam seronok je pakeh Raya Bundle ni. Macam macam ada dengan harga murah. Dengan Raya Bundle ni, korang boleh masak untuk juadah raya. Salah satu set tu ada kemudahan nak buat lemang, ketuat, susu, serbuk kari, rendang dang bayak lagi. Okay! kalau Raya Bundle ni korang kena fikir betul-betul nak masak apa. Kalau tak tahu nak masak apa. Terpaksalah korang beli semua set Raya Bundle. Hhehehehe. Kesemuanya ada 5 pilihan. Dan ada pakej baru. JengJengJeng! nantikan tau. Boleh dah simpan untuk stok raya. Boleh kasi jiran-jiran memandangkan tak boleh beraya di kampung. 

-----------------------------------------------------


1 Comments

  1. done beli and pos ke kampung Alhamdulilahhhh happy kan anakbuah

    ReplyDelete