PERDANA MENTERI MALAYSIA SERAH LETAK JAWATAN

Selepas gagal menarik kerjasama parti-parti pembangkang untuk bersama dengan kerajaan Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yassin disahkan akan mempersembah surat meletak jawatan sebagai Perdana Menteri kepada Yang di-Pertuan Agong hari ini. Kini terpulang kepada kebijaksanaan Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah untuk membuat keputusan sama ada menerima atau sebaliknya peletakan jawatan Muhyiddin.

Sumber MYKMU

Punca Perletakan Jawatan Perdana Menteri Malaysia

Tan Sri Muhyiddin Yaasin dipercayai sudah tidak mendapat sokongan majoriti ahli parlimen Malaysia untuk meneruskan kerajaan yang ada sekarang ini.

-----------------------------------------------------

Pendapat aku,
Tan Sri Muhyiddin Yaasin sangat bertanggungjawab atas jawatan yang disandang. Terus memandang ke arah permasalahan isu global iaitu wabak pandemik Covid-19. Juga mementingkan kebajikan rakyatnya sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakkan. Bagi aku, punca kes semakin naik dan tiada sudahnya adalah sikap degil individu sendiri yang tak jaga SOP yang ditetapkan seperti memakai pelitup muka dengan sempurna, bersentuhan dan tidak terus sanitize atau bersihkan diri. 


Tambahan aku lagi, sudah terang lagi bersuluh.. Perhimpunan yang melibatkan tempat sesak sangat berisiko tinggi untuk meningkatkan lagi penularan wabak pandemik Covid-19 ni. Tapi apa yang PM kita dapat? #kerajaangagal hahahaa. Awalnya memang aku salahkan kerajaan juga sebab masih degil nak buat pilihan raya di Sabah tahun lalu. Bila sudah isytihar darurat hanya boleh bertahan sekejap je..


 Lepas tu, masing-masing ahli-ahli politik panas punggung. Semua pentingkan diri. Tak fikirkan negara sedang huru hara. Tak rasa kesian sikit pun dekat para petugas di Hospital saban hari menerima kes dan kes kematian yang tinggi. Sedih bila tengok di sosial media setiap jam mesti akan lalu di feed aku, "disahkan positif covid-19" atau pun "telah meninggal akibat penyakit covid-19" Sedih tau. Aku terbayang ahli keluarga aku kalau terjadi dekat diri aku. Allahu. Takkan nak rakyat doakan "mereka" kena jangkitan sehingga maut baru mereka ada akal. Tapi, orang kata.. kalau orang teraniya doanya termakbul. Kalau isu politik kita tak selesai, kes makin tinggi... Adakah ia masih tidak aniya rakyat?

1 Comments