BUAT RAWATAN CARBON SNOW DI MBH MEDISPA BATU PAHAT

Hai korang, Lepas bersalinkan si Fayyadh bulan 12 tahun lepas haritu, Mimin memang belum lagi belai belai muka ni. Jadinya memang ke spa lah jawapannya. Sape tak nak muka cantik.. Semua orang impikan kulit yang cantik, cerah dan sempurna. Kadang kala kita dah beri dah sepenuh perhatian, jaga kulit kita dengan baik, habiskan duit sampai beratus atau beribu ringgit untuk bermacam macam skin care untuk perbaiki masalah kulit kita. Tetapi masih tak menjadi. Skincare pulak kena try and error, bila kita tersalah cuba tulah akan mendatangkan keburukkan pada kulit kita seperti berjerawat, kusam, berminyak, kering dan pori menjadi besar. Selain itu, kita pun tak jaga pemakanan serta kebersihan wajah dan alat solek kita. Sebab itulah muka boleh jadi break out kan..

MBH MEDISPA BATU PAHAT

Jumaat lepas Mimin dapat escape sekejap daripada Fayyadh untuk me time dekat spa di Batu Pahat. Sape tak kenal MBH Medispa kan. Nasib baiklah dekat Batu Pahat ada cawangannya. Tak perlu dah nak travel jauh semata nak buat treatment  kan. Mimin tak tahu nak buat rawatan apa masa dah sampai dekat MBH Medispa tu. Korang pun jangan risau sekiranya tak pasti nak buat rawatan apa. Di MBH Medispa, mereka ada konsultan yang akan mengkaji dulu masalah kulit kita dan rawatan apa yang sesuai dengan kita. 



Sewaktu konsultasi ni lah, korang akan diberitahu jenis kulit, masalah dan rawatan yang sesuai untuk kulit korang. Kalau fara, kulit fara jenis combination skin, ada permukaan berminyak ada juga yang kering. Kawasan paling berminyak ialah dekat kawasan T zone. Kawasan tu memang senang cik jerawat nak tumbuh tau. Tak dapat nak dielakkan yang tu. Apabila dah dapat tau apa masalah kulit kita, barulah kita boleh berbincang berkenaan rawatan yang sesuai untuk kita. Jadinya, pihak MBH Medispa mencadangkan rawatan Carbon Snow untuk jenis kulit muka Mimin yang agak kering dan mempunyai white head dan nak elakkan daripada black head.

APA ITU CARBON SNOW TREATMENT?




Rawatan ini sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit yang berminyak, kusam dan mempunyai pori-pori besar. Rawatan ni very recommended untuk lelaki sebab kebanyakkan lelaki tesktur kulit mereka berminyak dan pori mereka lebih besar daripada perempuan. MBH spa ni bukan saja untuk perempuan ya, lelaki pun boleh buat rawatan di sini. Siapa sangka, model dekat pamplet tu kawan sekolah rendah Mimin. Herlok haa lepas buat Carbon Snow Treatment ni.

KELEBIHAN CARBON SNOW TREATMENT

  • Merawat kulit kusam
  • Merawat kulit berminyak
  • Merangsang pengeluaran kolagen dalam kulit
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan
  • Membaiki tekstur kulit
  • Mengecilkan dan mengetatkan pori-pori kasar
  • Memberikan kesan pencerahan dengan segera tanpa "downtime"
  • Menghilangkan bintik-bintik hitam, bintik putih dan noda pada kulit

PROSEDUR RAWATAN CARBON SNOW



Pada awalnya, wajah akan dicuci dulu dengan MBH Facial Cleanser. Selepas dicuci bersih, beautician akan sapukan skrub sambil massage wajah kita. Bab massage ni memang seronok betul.. terasa sampai nak tertidur dibuatnya.



Seterusnya, mereka akan menggunakan steamer ini sebagai fungsi untuk liang pori di muka kita terbuka Bagi memudahkan mereka nak keluarkan segala jerawat, whitehead dan blackhead yang ada di muka kita ini. Korang akan rasa panas di muka. Ye lah, steamer tu hala tepat ke muka kita. 



Setelah selesai proses steamer muka, tiba masa untuk keluarkan semua jerawat, blackhead, dan whitehead dari muka kita. Dekat Mimin, mereka menggunakan vakum khas untuk keluarkan whitehead dulu barulah mereka akan keluarkan secara manual. Mereka kata, Vakum khas itu hanya dapat keluarkan yang tak degil je, yang degil-degil masih perlu dikeluarkan secara manual. 



Masa rawatan ini bergantung kepada sesi mengeluarkan whitehead blackhead dan jerawat. Kalau banyak, akan ambil masa yang panjang. Macam mimin haritu hanya 45 minit plus minus macam tu. sekejap tapi lega sebab muka mimin tak banyak whitehead, blackhead dan jerawat. 


Selesai menghilangkan segala kotoran degil di muka, barulah muka akan terasa ringan bersih dan selesa. Lepastu, seluruh muka kita akan disapukan dengan karbon dengan rata. Lepas dah sapu rata carbon tu, mereka akan tembak dengan laser. weyh bunyi laser Mimin seram woo. Nasib baik tak sakit. Rasa sakit pun tak. Cuma geli-geli je rasa dia. Ada juga baru terbakar macam tu.


Setelah selesai Carbon Laser tadi, mereka akan bersihkan muka sekali lagi dan mereka akan sapukan toner dan serum. Semasa waktu mereka sapu serum tu, syok betul. 


MBH Medispa mempunyai alatan yang canggih untuk ratakan serum terus meresap ke dalam kulit. Macam release kan muka kita selepas muka kita kena laser tadi tu kan.


Selepas itu, tibalah masa untuk nak merasa rawatan Photon LED. Rawatan ini ialah teknologi baru yang menggunakan kekuatan foton untuk merawat kulit, memindahkan tenaga kepada sel dan mempercepat penjanaan protein kolagen di peringkat sel. Hasilnya, kulit menjadi lebih anjal dan kesan ‘sunburn’ serta tompok-tompok hitam akan berkurangan.

Ketika rawatan ni korang cuma perlu rehatkan minda dan tenangkan fikiran ja. Relax ja. Selepas selesai rawatan photon LED ni, muka korang akan di urut sekali lagi dan lagi sambil sapukan soothing lotion dan sunblock. 

FEEDBACK RAWATAN CARBON SNOW DI MBH MEDISPA


Okay. sejujurnya mimin tak boleh nak cakap banyak sebab ini merupakan rawatan pertama. Sepatutnya ada beberapa rawatan yang perlu di buat untuk mendapatkan hasil yang dikatakan. Tapi! memang ada banyak perubahan positif walaupun ini merupakan rawatan pertama dan tak pasti ada tak rawatan kedua dan selanjutnya, hehehe

Muka yang sebelum ni kusam dan kering. Selepas terima rawatan Carbon Snow memang kulit rasa segar, bersih, lembut dan cerah. whitehead dan blackhead di hidung tu pun dah tak ada. Tapi bukan hilang terus tau. Pori muka Mimin yang terbuka dihidung juga sudah mengecil. Sangat berpuas hati. Layanan staf-staf MBH Medispa Batu Pahat pun semua tip top, mesra dan menyenangkan. Terima Kasih Team Medispa !

Carbon Snow Treatment ini memang mimin cadangkan untuk sesiapa yang terdedah kepada sinaran cahaya matahari dan penghawa dingin yang menyebabkan kulit wajah kelihatan kusam dan terbakar. Kalau buat rawatan ini muka akan tenang dan hasilnya korang akan rasa sendiri selepas menerima rawatan ini,

------------------------------------------------------
INFO LANJUT

MBH MEDISPA BATU PAHAT
NO. 12, Jalan Flora Utama 8, Taman Flora Utama, 83000 Batu Pahat, Johor

1 Comments