Memory | Muhammad Nasruddin Bin Boyani

Muhammad Nasruddin Bin Boyani dalam ingatan.

Nasruddin atau Boy lebih dikenali dalam kalangan kawan kawan. Rakan sekelas dari timgkatan dua hingga tiga. Tapi, boy ni jenis friendly. Makanya mudah nak bergaul dgn dia. 

Din boy
Nasruddin Boyani

Seorang yang aktif dalam sukan bola sepak pada zaman sekolah dulu. Baik, tak pernah simpan dendam dalam hati, tak pernah sekali pun dia buat kawan kawan sekeliling dia susah. Malah rajin bagi nasihat. 

Kehilangan Kau, Kami terasa

Semalam petang, mimin dapat berita pemergian boy. Kejadian berlaku tak pasti sebab arwah praktikal kat Sabah. Di fahamkan, arwah kena renjatan elektrik ketika dalam khidmat praktikal dia. 

Din Boy

Terkejut rasa bila dia dah tak ada dalam dunia ni. Mana kan tidak, raya baru baru ni, kami ex schoolmate raya sama sama. Bergurau sama sama. Tapi.. tak sangka. Itu adalah kali terakhir dapat berjumpa, bergurau dan ketawa sama-sama dengan dia. 

Dunia adalah tempat singgah sementata

Bila seorang demi seorang yang berada disekeliling mimin, Mimin percaya bahawa dunia ni bersifat sementara. Kau sedia atau tak sedia.. bila ajal menjemput akan tetap juga meninggalkan dunia ni. 

Maka, terputuslah hubungan boy dengan kami semua. Mimin yakin.. boy punya keluarga, partner, kawan kawan yang tak berhenti mendoakan boy. 

Semoga, arwah Nasruddin, Adam, Syamil dan seluruh muslimin dan muslimat yang telah kembali kerahmatullah diletakkan dalam kalangan orang yang beriman.

Al fatihah

3 Comments