Photoshoot KBBA9 2016


Hai ! Assalamualaikum dan salam sejahtera. Diam tak diam esok kita, bagi kaum muslimin dan muslimat menyambut bulan ramadhan bulan yang di nanti bulan lagi barokha.. 


Sebelum berpuasa, Kelab Blogger Ben Ashaari mengadakan sesi beramah mesra sambil berphotoshoot raya baru-baru ni pada sabtu yang lepas 4 June 2016 di perkarangan MaTic, Jalan Ampang. 


Haa ! Cuba cari aku yang mana satu? Ada jumpa tak? Ke tak kenal mana 1 aku? Hahaha. Dah laa. Tak payah susah susah cari. Aku takde masa ni. Masa ni muka aku masih ditenyeh dengan Makeup Artist Zana Zack dan Put3ratnasari lagi. Jangan ditanya kenapa lambat kene tenyeh =,,= haha. Mesti nak tau kan. Sebab ada perkara yang tak boleh dielakkan telah berlaku. Semoga kakak aku tak pape lah.. aku nak dengar berita yang best best je dari dari kau kak. Amin..
MUA MALAYSIA
Seriously, aku tak pandai conteng muka aku.. cukuplah letak serum, foundation, cream, powder, matte lips.. Kalau rajin sikit eyeliner. Kalau rajin lah! Tapi biasanya tak rajin. Hahaha. Hasil kombinsi dari team MUA Rita Rahman, MUA Zana Zack dan Put3ratnasari. Cantik betul muka aku.. hahha. Sape lagi nak puji kan? Haha. Hasilnya.. muka aku yang lebar ni nampak slim jee. Puas hati betul dengan hasil diorg. 

Makeup arist malaysia
Maafkan sis, sis fefeeling cantik. Bhahahha. Shoot dah petang yang panas terik tuu. Makeup tak cair tau ! Haihh. Tuu yang puashati dengan hasil sentuh Zana Zack dan Put3ratnasari. Punya kelam kabut.. lupa nak amik gambar denga MUA .  Hmmm... Nanti aku ceritakan pula pasal brader Dino Alhamd ni siapa. 

Props comel malaysia

Props dan banner sepanjang photoshoot KBBA9 yang aweaome tu, mimin nak promote sikitlah. Daripada DalizGrafix. DalizGrafix bukan je buat props dengan banner. Tapi juga menyediakan perkhidmatan dan produk seperti business card yang murah, sticker bulat murah, banner, bunting, wedding card, stamp chop dengan kadar harga yang sangat sangat murah dan mampu milik. Boleh usha laa harga harga di instagram DalizGrafix .

Baju raya mampu milik

Baju dan shawl yang kami pakai semasa photoshoot berlangsung yang kak ezza azlan pakai ni dari Bhaju Deea.  Cantik cantik dan koleksi yang sangat terkini design baju bajunya. Daripada baju kurung, baju kurung pahang, baju kurung moden sampai ke jubah boleh didapati di Bhaju Deea. Manakala pakaian blogger lelaki daripada Emin MadrosaEmin Madrosa antara pilihan artis artis yang nak buat baju untuk majlis besar besar seperti anugerah angkasa baru baru ni. 

Nasi baryani shah alam terbaik

Dari pagi sampai ke petang sesi photoshoot ni. Mestilah kiteorang ni laparuddin. Haha. Mujur ada Nasi kambing sedap dari Cafe Cerita Kambing . Cerita dia memang sedap . Bawak balik rumah pun masih sedap. 

Buffet ramadhan shah alam

Esok dah puasa, apa kata kalau koramg pergi Anggerik Mall, Shah Alam dan cari shop lot Cafe Cerita Kambing di bulan Ramadan nanti untuk berbuka puasa. Bayangkan aku bawak balik makan kat rumah yang bungkus pon dah sedap.. Apatah lagi kalau panas panas. Nak nak masa berbuka puasa nanti. Nasi baryani ni setaraf dengab nasi baryani Md Shah yang hot kat Batu Pahat tau ! Sedap gilerrr. Murah pun murah. Sekalo sekala bawak parents datang buka puasa dekat Cafe Cerita Kambing mesti puas hati dan berbaloi baloi !!


Lokasi yang menjadi sasaran kiteorang menggedikkan diri di MaTic, Jalan Ampang. Pusat Pelancongan Malaysia (MaTiC) terletak di dalam sebuah bangunan di Kuala Lumpur, bersebelahan dengan Saloma Bistro. Tempat yang cantik dan menarik ni adalah tempat informasi berkaitan tempat tempat menari yang ada di Malaysia terutama buat pelancong warga asing ataupun tempatan. Alahh ! Kita bukan tau semua kat mana tempat yang menarik di Malaysia ni. Jadi, kalau korang blur blur lagi nak bercuti kat mana di Malaysia ni.. boleh refer dekat sini. Nak photoshoot kat sini boleh hello hello staff MaTic ni. 


Last but not least, ribuan terima kasih buat founder KBBA9, abang Ben Ashaari yang bertungkus lumus menjayakan program photoshoot bersama KBBA9 bloggers. Tak lupa juga pada kak Anna, yang tak sesekali melupakan KBBA9 ni. Alhamdulillah.. semuanya berakhir dengan jayanya. 
---------------------------------------------------------------------------

Para penaja Photoshoot KBBA9

Lokasi : Matic, Jalan Ampang
Props, banner dan banting : DalizGrafix
Fotografer : Dino.alhamd , Lalaland91
Pakaian lelaki : Emin Madrosa
Pakaian wanita : Bhaju Deea
Pin hijab :Vonaish

12 Comments