Part 1 | Misi Turunkan Berat Badan

Ehh ehh ! Misi apa pulak ni? Kemain menyepi lama tiba-tiba pulak buat entry Misi turunkan berat badan.. Kah kahkah, Guys ! tahukah anda naik 7kg sudah nampak perubahan fizikal bentuk tubuh anda. Hhahahaha. Cuba bayangkan 48kg (Zaman baru lepas habis belajar) naik 7kg selepas 6 bulan habis belajar. Sebelum ni rasa sikit senang hati sebab naik juga berat badan. Tapi dari tahun ke tahun makin kerap pulak makcik makcik dan pakcik pakcik serta sahabat sahabat tak gemar dengan kebahagiaan ini.
SEMASA 48KG
berat semasa 57KG

MISI TURUNKAN BERAT BADAN

Impian dan cita-cita nak pakai baju kebaya trend raya 2017. Weyhh ! takkan nak nampak macam buah nangka kot! Adududu. Boleh ke nak turunkan berat badan ni.. Sebabnya, minggu lepas dah straight seminggu ganti puasa. Nampak gaya macam tak mendatangkan hasil. Okaylah untuk Misi turunkan berat badan ni, aku rancang nak mulakan dengan:
  • Puasa ganti straight seminggu lagi
Dengan puasa straight ni, aku sebenarnya nak kawal diri dari tidak makan nasi. Sis try guys.. sis try... hahahaha. harap menjadi. Halangan pertama adalah sis tekak orang jawa guys. Macam tak  lengkap kalau tak pekena nasi dalam satu hari. Padahal mat salleh luar tu steady jee tak makan nasi. hahaha.
  • Minum air Green tea semasa bersahur dan berbuka
Hello, ingat senang ke nak minum Green tea. Seorang mimin yang tak consistence ni.. Ingat mudah ke nak hari-hari minum. hahahahahahahaha... Tapi Green tea memang sangat membantu dalam proses diet. Sebab, Green Tea memmbantu dalam proses pembuangan sisa toksik yang berkumpul dalam badan kita.
  • Makan buah-buahan seperti pisang
Ini untuk pelawasan.. Aku kena pastikan setiap hari mesti ada buang air besar. Kalau tak aku rasa tak normal dalam badan ni.

Okay, ini antara langkah awal aku.. untuk permulaan misi turunkan berat badan yang tak menyusahkan diri sendiri. Hahahhahaha. Harap-harap berjaya tak makan nasi banyak. Wish me luck guyssss 
 









5 Comments