PETAL VELVET SUNAWAY SUNSCREEN DAN PETAL VELVET POWDER DARI ALTHEA KOREA

Secara jujur sunblock apa yang korang pakai sekarang ni ? Ehh hujung tahun takkan nak pakai sunblock. Kan sekarang tengah musim luruh dan tidak lama lagi ia akan menjadi musim sejuk, kenapa pulan nak cerita pasal sunblock apa yang korang pakai. Nak nak duduk kat Malaysia yang tengah musim hujan sekarang ni. 
 
Hanya kerana ia sekaranh musim sejuk dan suram tidak bermakna korang selamat dari sinar UV yang terik matahari. Memakai sunblock tidak boleh dihadkan pada musim panas. Dan itu bukan gimik pemasaran, itu adalah fakta.
Nahh ! aku pegang lagi kotak bungkus dari Althea. Selepas pengalaman aku dengan Althea Real Fresh Skin Detoxers, aku teruja nak mencuba pelindung matahari yang dirumuskan  Petal Velvet Sunaway sunscreen. Fuhh ! aku bernasib baik menjadi salah seorang Althea Angels kerana aku berpeluang menjadi orang terawal untuk berkongsi pengalaman aku dengan korang.

KENAPA PERLU MEMAKAI PETAL VELVET SUNAWAY?

Kebanyakan daripada kita hanya pentingkan penggunaan cleanser dan moisturizer kan? Salah sebenarnya.. Kita lupa tentang kepentingan penggunaan sunblock, sedangkan ianya membantu melindungi kulit daripada cahaya UVA dan UVB yang boleh mendatangkan iritasi pada kulit wajah terutamanya di negara beriklim tropika seperti negara kita.

Althea Petal Velvet Sunaway adalah pelindung matahari yang sangat ringan dan invisible sunscreen dirumuskan dengan asid hyaluronik dan ekstrak Damask rose, memastikan kulit anda tetap segar dan terhidrat sepanjang hari tanpa sebarang kekasaran atau white casr. Ia mempunyai SPF sebanyak 50+ dan PA ++++, jadi kulit korang akan dilindungi sepanjang hari. Sebagai sebahagian daripada jalur Petal Velvet, ia juga mengandungi zarah-zarah serbuk mikro yang memberikan kulit yang licin, seperti kelopak.

BAHAN BAHAN PETAL VELVET SUNAWAY

Selain daripada Hyaluronic Acid dan Damask Rose Extracts, bahan-bahan yang paling ketara dalam produk ini ialah Zink Oxide dan Titanium Dioxide yang kedua-duanya memberikan perlindungan UV. Tetapi ini juga mengandungi Salvia Officinalis (Sage) Minyak sesuai bagi mereka yang mempunyai kulit sensitif untuk menggunakan Petal Velvet Sunaway ini. Ia juga mempunyai Stearic Acid bagi mereka yang mempunyai kulit berminyak. Anda boleh membaca analisis ramuan penuh dalam CosDNA. Kesimpulannya, sesuai untuk semua jenis kulit sensetif sesuai juga buat mereka yang mencari pelindung matahari yang tahan lama dan kuat untuk kegunaan seharian 


CARA PENGGUNAAN PETAL VELVET SUNAWAY


Sapukan lapisan yang sama ke atas kulit dan biarkan menyerap ke dalam kulit sebelum keluar ke bawah matahari.

Bau: mempunyai bau mawar.

Pembungkusan: Ia dibungkus dalam botol plastik putih dan merah jambu yang ringan. Tetapi ia menyerupai Susu Wajah UV Perfect Biore, bukan sahaja kerana ia mempunyai tip yang runcing, tetapi juga kerana ia mempunyai bola di dalam yang akan membantu mencampurkan produk apabila anda menggoncangnya.


PETAL VELVET POWDER




Selain Petal Velvet Sunaway, Althea juga merupakan platform bagi saya untuk menemui produk-produk baru Korea yang kurang dikenali di negara ini, dengan kualiti yang setara dengan jenama yang lebih besar. 

#23 Warm Beige colors.
 
#23 Warm Beige colors.



Aku pengguna loose powder dan biar saya terangkan tentang Petal Velvet ini berbeza dari yang lain. Selain daripada bungkusan super comel, ia benar-benar ditanam dengan minyak dari biji Althea (Althea bunga rupanya), dan ia berfungsi untuk mengurangkan pengeluaran sebum tanpa meninggalkan kulit kita kelihatan terlalu kering. 

#0 Translucent

#0 Translucent
Sekiranya korang tertanya-tanya, tekstur serbuk itu sangat ringan dan hasilnya sangat memuaskan! Setiap pek datang dalam pembungkusan padat 3g dengan harga yang berpatutan RM16 sahaja! 

#Pink Lavender

#Pink Lavender

Kemudian korang akan menyukai Edisi ulang tahun ke-3, #Pink Lavender! Mencerahkan dan melicinkan kulit anda dengan formula khas ini yang mengandungi pigmen merah jambu dan ungu untuk menghidupkan kulit yang kusam. Zarah-zarah halusnya membantu mengekalkan sebum di luar tanpa mengeringkan kulit untuk kulit yang segar seperti kelopak sementara bau yang menenangkan menenangkan deria. Pastikan solek anda kelihatan hebat sepanjang hari atau habuk beberapa untuk terus bersinar-sinar! Harga berlainan seperti tadi RM17.00


Tapi ! Kalau korang beli powder dan sunblock... sekarang tengah ada promosi 10% diskaun. Harga asal RM53.10. Baik cepat cepat dapatkan sebelum promosi ini berakhir 



TESTIMONI PETAL VELVET SUNAWAY DARI MIMIN

Mimin suka betapa sunblock Althea Petal Velvet Sunaway, ringan dan terasa sangat selesa di kulit juga terutama dalam cuaca lembap. Ia tidak berminyak, tidak ada white cast, dan tidak berkilat. Korang boleh memakai sendiri dan tidak mencairkan solek anda.


Sunblock ini sangat cair seperti air. Kalau korang tak goncang dengan betul  cecair dari sunblock ini tidak rata. Menjadikan kena lebih berhati-hati untuk menggunakan Petal Velvet Sunaway ni.

DI MANA NAK DAPATKAN PETAL VELVET SUNAWAY?




Korang boleh membeli Petal Velvet Sunaway hanya dalam website althea.kr. hanya RM43.00. Walaupun althea ni dari Korea. Mereka akan hantar juga ke Malaysia, Filipina, Amerika Syarikat, Singapura, Indonesia, Thailand, Vietnam, dan beberapa negara lain. Korang juga mempunyai pilihan untuk membelinya dalam satu set dengan Althea Petal Velvet Powders jualan terbaik mereka. Sekarang tengah ada promosi 10% diskaun. Harga asal RM53.10. Baik cepat cepat dapatkan sebelum promosi ini berakhir

------------------------------------------------------------------------

Untuk Info Lanjut :

Website : http://althea.kr/ 

4 Comments