TARIKAN DI UNIVERSAL STUDIO JAPAN

Sebut pasal negara matahari terbit mesti bagi para hikers kental tertarik dengan gunung Fuji. Lain pulak buat kaki travel banyak pulak kaki nak melangkah terutama ke USJ... Moh leee kita ke USJ, ehemm ! bukan yang kat Subang Jaya tu tau tapi kat Jepun. Haaaa Jepun? Hahaha tengah cerita kat Jepun kan.. Bukan cerita kat sini-sini je.. USJ tu ialah Universal Studios Japan yang berada di Jepun. Ada banyak yang menarik di Universal Studios Japan. Kalau nak disebutkan satu persatu, tidak terkira banyaknya.


TARIKAN DI UNIVERSAL STUDIO JAPAN

Universal Studios Japan adalah taman tema pertama di bawah jenama Universal Studios yang dibina di Asia. Dibuka secara rasmi pada tahun 2001 di Osaka Bay Area, taman tema ni meliputi kawasan seluas 39 hektar dan merupakan taman tema yang paling banyak dikunjungi di Jepun selepas Tokyo Disney Resort. Universal Studios Japan ada 8 bahagian iaitu Hollywood, New York, San Francisco, Jurassic Park, Waterworld, Amity Village, Universal Wonderland dan The Wizarding World of Harry Potter.

1.   Harry Potter di Hogwarts School

Harry Potter di Hogwarts School

Semestinya korang mengikuti cerita Harry Potter macam aku kan. The Wizarding World of Harry Porter, ada banyak collection item dari filem Harry Porter. Jadi.. kepada peminat Harry Porter kat Malaysia ni, aku tau ramai gak sebenarnya, makanyaaa USJ ni sesuai untuk korang. Sambil-sambil tu ada banyak aktiviti yang best ada kena mengena dengan Harry Porter ni. Ada adventure ride yang korang kena pakai cermin mata 3D. Best kan, lepas tu ada Flight of the Hippogriff family friendly roller coaster, bukan jenis yang kaki atas kepala bawah tau. Hahaha.


Weyhh, kat sini memang kau akan rasa berada dalam dunia khayalan dunia impian.. hahah ternyanyi pulak.. Sebab apa, kat sini kau boleh fefeeling dengan Wand Magic, Three Broomstick, dan Hog’s head. Kalau nak tau apa lagi yang ada korang kena la pergi sana nanti dan explore. Barulah fun.

2.  Universal Wonderland 


Di Universal Wonderland fokus kepada character Snoopy, Hello Kitty dan Sesame Street. Ada banyak ride kat sini yang sesuai untuk korang bawak family especially untuk anak-anak mesti suka. So simpan la duit banyak-banyak untuk korang bawak kesayangan kat sana.

3.   Theme Park


Korang boleh menikmati pelbagai tarikan di sini seperti roller coaster dan simulator berdasarkan filem-filem popular macam Spiderman, Back to the Future, Jurassic Park dan lain-lain. Lebih menarik, terdapat banyak tarikan yang sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak hingga dewasa.

4.  Souvenir Universal Studio Japan


Untuk korang yang merancang untuk membeli-belah Gifts di Universal Studios Japan, terdapat sebuah pusat membeli-belah di sebelah luar pintu Universal Studios Japan iaitu Universal Citywalk Osaka. Di sini terdapat hotel rasmi Universal Studios di samping restoran dan kedai yang menjual cenderahati khas Universal Studios Japan.

5.  OSAKA TOKOYAKI MUSEUM

Terdapat Osaka Takoyaki Museum yang mana merupakan deretan vendor terkenal menjual hidangan tempat di bawah 1 bumbung. Untuk sampai ke sini menggunakan kereta api, anda boleh turun di Stesen Universal City yang terletak di laluan JR Yumesaki Line kemudian berjalan kaki lebih kurang 5 minit untuk sampai ke pintu masuk Universal Studios Japan.

6.  OSAKA AQUARIUM


Untuk korang yang nak sedikit kelainan, korang boleh menggunakan perkhidmatan feri yang diberi nama ‘Captain Line’. Feri ini menghubungkan Osaka Aquarium dengan Universal Studios Japan. Perjalanan mengambil masa 10 minit.

7.  PERSEMBAHAN MENARIK DI USJ

Sepanjang jalan di Universal Studios di Osaka ini, korang boleh lihat ada banyak pentas. Setiap jam akan ada beberapa persembahan samada nyanyian, pertunjukkan, tarian dan pelbagai lagi show menarik untuk pengunjung di dalam taman tema ini. So korang akan enjoy banyak dengan performance yang disembahkan nanti so korang takdelah boring nanti.

PAKEJ PERCUTIAN MENARIK DENGAN TRAVELOKA


Actuallykat sini lagi best daripada yang ada dekat dengan kita kat Singapore. Antara benda best pasal Traveloka Malaysia attractions ialah korang boleh dapatkan offer terbaik dan murah. So apa yang korang tunggu-tunggu lagi, pergilah book sekarang.
Bila lagi korang nak tengok karekter-karekter yang selama ni korang tengok kat wayang je, tapi kali ni korang boleh tengok secara dekat the kostum and korang boleh jugak belik merchandise sebagai kenangan. USJ ni sebenarnya sangat dekat dengan kita. Kita memang perlu sentiasa lihat ke timur. Barulah Maaysia akan maju.
So guys, open your laptop, find a great date untuk book tiket flight, hotel dan USJ punya tiket dan tak lupa jugak tren tiket. Semua tu penting so that u can have the greatest time of your life.


Selamat bercuti dan selamat menyambut tahun baru cina 2019 ye semua. ehh ! sis excited nak long weekend. Cuba teka kali ni sis pergi mana? hahahha. Staytune okaayy!!

0 Comments