PAK JOHN STEAMBOAT & BBQ IOI CITY MALL

Bukan selalu kita nak makan steamboat kan. Jadi aku nak cadangkan steamboat sedap sekitar Putrajaya. Hari tu aku ada gathering sama-sama dengan rakan blogger lain. Kami memilih makanan steamboat sebab style masak-masak  yang akan jadi suasana riuh dan seronok.

PAK JOHN STEAMBOAT & BBQ

Dalam banyak-banyak steamboat yang aku pernah pergi , di Pak John ni ada menu unik yang aku tak pernah jumpa di tempat lain, kebiasaannya seafood sama je kan tapi kat sini ada seafood yang aku sendiri cuba buat pertama kali.. Terdapat 160 menu yang tersedia untuk korang menjamu selera di sini.


Yang menjadikan steamboat ni sedap adalah kuah atau sup dia wajib sedap. Kalau tak sedap memang terus selera mati. Aku rasa bukan aku sorang je yang jenis memilih sup yang sedap ni. haa ! ada sesetengah tempat cuma pakai cube meggi. Yang keduanya wajib seafood semua fresh fresh belaka. Kalau tak fresh rasa dah lari. Haa giteww lahh customer always right. hahahaha.

Sup tersedia : Prawn Soup, tomyam Soup, Chiken Soup, Miso Soup dan Curry Soup
Macam biasa, aku cuma kenal tomyam sup je dari banyak-banyak pilihan yang ada, Sebab tak kisah lah makan kat memana.. Kalau ada tomyam mesti aku akan pilih tomyam menjadi pujaan hati dinda,


Konsep steamboat dan bbq wajib ada tempat grill yee anak anak. Wajib ada, Kalau tak, pasti tak jadi apa itu steamboat. Menariknya di Pak John Steamboat & BBQ menyediakan sos pedas. Haa! kaki pedas memang akan suka steamboat di sini.


TEMPAT SELESA SEISI KELUARGA

Ruang di dalam Pak John Steamboat & BBQ

Outdoor Pak John Steamboat & BBQ
Kawasam Pak John Steamboat & BBQ di IoI Putrajaya ni memang luas dan selesa, sebab ia mampu memuatkan 150 hingga 200 orang dalam pada masa yang sama.. Kompom kalau korang  datang weekend memang ramai gila , full house gittewww. So jangan lupa datang awal atau booking awal-awal okay! 

Aneka pilihan menu buffet, seafood, Ala-Carte dan Dessert

Aneka Seafood
Aneka sayur
Aneka Mee



Aneka citarasa anak-anak. hehehe

Menu Premium Hanya Di Kaunter



Untuk menu utama kat sini, korang boleh dapatkan kat kaunter. Kau kena order kat kaunter. Order untuk menu ni free je sebab semua harga dah termasuk dalam 1 harga. Takde cas tersembunyi.



Semua sedap, daging itik tu memang rasa manis dan paling unik adalah abalone.. sebab sebelum ni tak pernah pun makan , unik gila rasa dia, tak tahu nak gambar kan macam mana tapi sedap dan kenyal-kenyal gitu. Jangan lupa tau order kat sini karang orang makan itik 

minuman yang ada di sini dan boleh order juga , ada jus buah , ais krim , abc dan juga coffee panas 

REUNION BLOGGER AT PAK JOHN STEAMBOAT & BBQ IOI CITY MALL


Alhamdulillah, ternyata sedap dan bebaloi makan di Pak John steamboat sebab aneka makanan yang sedap dan sangat berpuas hati dengan harga. Sesuai untuk seisi keluarga dan kawan-kawan. Ehh ! korang boleh buat tempahan birthday party atau private party tau. 

Harga Pak John Steamboat & BBQ



---------------------------------------------------------
Info lanjut:


Lokasi : 

GE-11 Ground Floor, IOI City Mall Putrajaya 
(bahagian luar, berdekatan dengan kolam) 

contact : 012-251 8289/03-89571128

1 Comments