Vivo sebagai jenama telefon pintar yang paling disukai oleh rakyat Malaysia

Kuala Lumpur, 20 Februari 2019 - Dalam artikel baru-baru ini yang diterbitkan oleh portal industri perdagangan Pengiklanan & Pemasaran, Socialbakers, sebuah agensi analisis telah menduduki Vivo sebagai jenama telefon pintar yang paling disukai oleh rakyat Malaysia dengan interaksi 6,514,169 dan 91,069 reaksi cinta di Facebook.

Menurut agensi analisis, jenama itu telah mendapat banyak cinta kerana Vivo menggunakan imej yang sangat visual untuk kandungannya dan menjual peranti yang cantik supaya sifat visual media sosial menjadikannya tempat yang sesuai untuk mempamerkan produknya dan melibatkan rakyat Malaysia.

Dalam satu kenyataan kepada A + M, Naib Presiden JAPAC, Charles Tidswell, berkata syarikat itu melihat jenama mendapat lebih banyak cinta pada media sosial tahun lepas berbanding pada tahun 2017. Menurut beliau, ini adalah "petanda yang baik" kerana ia bermaksud bahawa jenama pengguna mengikuti mempamerkan kandungan yang memacu reaksi Facebook yang paling dalam - cinta.

"Jenama yang ingin mendapatkan 'cinta' lebih banyak daripada pengikutnya perlu memastikan mereka mempunyai pemahaman yang jelas tentang penonton mereka dan jenis kandungan yang bergema dengan mereka. Mempunyai maklumat ini di depan akan membolehkan jenama untuk membangunkan kandungan yang akan melibatkan penonton mereka dan menimbulkan interaksi, "katanya.

Tidswell berkata bahawa jawatan yang cenderung untuk menarik perhatian pengguna adalah cenderung menjadi penyebab yang bermakna, haiwan kesayangan, landskap yang menarik dan percuma. Beliau mengesyorkan bahawa percubaan-percubaan pemasar untuk mengetahui apa yang khalayak mereka benar-benar suka sambil tetap relevan dan benar kepada jenama mereka.


Vivo tiba di Malaysia pada tahun 2014 dan sejak itu telah berkembang pesat memperkenalkan 40 model telefon pintar dengan selebriti tempatan Dato 'Sri Siti Nurhaliza dan Janna Nick sebagai duta ras mereka.
 

Mengenai Vivo

Vivo adalah sebuah syarikat teknologi global terkemuka yang komited untuk mewujudkan produk dan perkhidmatan mudah alih pintar yang melampau. Vivo dikhaskan untuk membentuk ekosistem internet mudah alih yang bertenaga, dan kini memiliki dan mengendalikan rangkaian operasi penyelidikan yang luas, dengan pusat R & D di Amerika Syarikat (San Diego) dan China (Dongguan, Shenzhen, Nanjing, Beijing dan Hangzhou). Pusat-pusat ini memberi tumpuan kepada pembangunan teknologi pengguna canggih termasuk 5G, AI, fotografi mudah alih dan reka bentuk telefon pintar generasi akan datang.

Vivo mempunyai lebih daripada dua ratus juta pengguna menikmati produk dan perkhidmatan mudah alihnya di seluruh dunia. Vivo hadir di 18 pasaran di seluruh dunia dan menampilkan kedai runcit luar talian di lebih 1,000 bandaraya di seluruh dunia.

1 Comments