5 KELEBIHAN YOODO YANG PERLU TAHU - TELKO TERBARU

Pernah dengar tak network Yoodo ? AKu pertama kali dengar Yoodo dekat satu live game show Dooit sebagai penaja selama 2 minggu. TIme tu aku zero pasal Yoodo, tak tahu apa apa.

Di sebabkan game tu nak kena jawab dengan betul, seriously aku kaji pasal yoodo. Dan aku lucky, minggu lepas aku dapat invitation sharing Yoodo di Paradigm Mall, Johor Bahru. Senyum lebar lah aku.. baca sampai habis sebab apa aku senyum lebar bila sebut Yoodo.

APA ITU YOODO?

 



Yoodo adalah penyedia perkhidmatan mudah alih digital digital pertama dan disesuaikan 100% yang memberi pengguna kawalan penuh dalam menyesuaikan rancangan mudah alih mereka kepada apa sahaja yang sesuai dengan keperluan mereka, tanpa caj tersembunyi atau komitmen. Yoodo telah membuat gelombang dalam industri telekomunikasi mengambil alih satu segmen pada masa dan mereka mempunyai banyak pengambilalihan yang akan datang tidak lama lagi! 
 
 
Bahasa mudahnya.. Yoodo ni sim kad telko baru di Malaysia dan Yoodo menawarkan kebebasan maksimum kepada pengguna untuk memilih dan mengubahsuai sendiri pelan mudah alih mengikut keperluan tanpa terikat dengan kontrak dan komitmen. Maskudnya, kalau kau rasa bulan ni kau tak cukup penggunaan data, kau boleh plan sendiri data yang kau nak dengan laras sendiri data tersebut.. Tak perlu beratur panjang di center telco untuk naik taraf plan data yang sedia ada..

Haaaaa.. Yoodo ni memang berpotensi untuk memberi kesan baik kepada pengguna di Malaysia kerana kau rasa plan telko yang kau pakai sekarang 100% tak boleh nak laras sendiri penggunaan data bulanan kita..

APA YANG YOODO SUPPORT ?

1. YOODO - SUPPORT GAMERS


Yoodo memberikan pemain data PUBG 20gb percuma setiap bulan dengan harapan memperluaskan industri e-sukan di Malaysia. Selain itu, Yoodo menaja Malaysia's First official PUBG Mobile National Championship (PMNC) di mana 256 pasukan atau hampir 1,000 pemain di seluruh negara bertempur keluar dengan pelan mudah alih percuma 1 tahun Yoodo serta hadiah RM 60,000. 
 
 
 
Yoodo telah menaja edisi PMNC edisi 2019 yang lebih besar dan lebih baik berbanding sebelum ini dengan jumlah keseluruhan wang berjumlah RM 114,000, hampir dua kali ganda daripada hadiah 2018. Bukan itu sahaja.. Yoodo juga mendapat sokongan mereka untuk sukan-sukan ke peringkat lanjutan dengan melancarkan pasukan E-Sports PUBG Mobile mereka sendiri, Yoodo Gank - yang telah membuat impak besar memenangi kejohanan kebangsaan dan mengagumkan di pentas antarabangsa. Yoodo juga berharap untuk menyokong semua pemain di seluruh negara dengan menganjurkan pertandingan PUBG Mobile Bulanan Malaysia pertama. 
 
2.  YOODO - SUPPORTS TRAVELLING 
 
Berjalan dengan pelan Yoodo tempatan (Malaysia) di mana sahaja, bila-bila masa dengan kadar rata dengan tambahan Yoodo's Roam Like Home yang merangkumi sehingga 53 negara terpilih! Apa yang membezakan Yoodo'S Roam Like Home adalah dapat menggunakan rancangan plan sendiri ketika travel. Hanya hanya perlu membayar kadar rata antara RM10 hingga RM20 bergantung pada tempat kita pergi menggunakan pengaya yang hebat ini.
 
 

Kuasa di tangan sendiri! Kita boleh menyesuaikan keperluan pelan mudah alih sebelum kita nak pergi ke mana-mana 53 negara yang disenaraikan. Tambahan Roam Like Home juga membolehkan kita meningkatkan pelan perayauan jika kita kehabisan pelan perayauan yang sedia ada supaya kita boleh melakukan perjalanan tanpa sebarang kebimbangan. yuhuuuu! Yang pasti tidak akan ada caj tersembunyi atau kejutan. 

3. YOODO - SUPPORTS MUSIC

Yoodo juga mengambil pendekatan yang dipatenkan untuk menyokong komuniti dalam general muzik. Layan live music, Yoodo Presents adalah siri konsert dalam talian interaktif pertama Malaysia yang kelihatan bersinar di indie band tempatan melalui aliran mingguan di laman Facebook mereka.
 
 
Band terkenal yang terlibat termasuk Sevencollar T-shirt, Modescape, An Honest Mistake, Battle Bloom dan banyak lagi. Yoodo Presents akan rancak dalam acara tanpa henti dan aliran yang membolehkan penonton dari seluruh dunia menikmati citarasa pemuzik Malaysia. Bagi pencinta hiburan, Yoodo juga menawarkan tambahan Netflix di mana para pengguna akan menikmati 20gb data khusus untuk Netflix hanya untuk RM10.
 
4. YOODO - SUPPORTS SPORTS
 
Yoodo menyokong perkembangan sukan di Malasyia - khususnya Futsal. Yoodo merupakan penaja utama Liga Malaysia Futsal Premier baru yang baru sahaja bermula.
 
Melalui penajaan, Yoodo akan mencari untuk membantu mengambil bakat futsal Malaysia yang semakin meningkat ke peringkat seterusnya. Inisiatif dari Yoodo untuk menggalakkan rakyat Malaysia menjadi lebih sihat dan menjalani gaya hidup aktif.
 
5. YOODO - GOES FULLY DIGITAL 
 
Yoodo sekali lagi menolak sempadan inovasi, baru-baru ini mereka melancarkan perkhidmatan SIM (eSIM). Tambahan lagi, Yoodo menyediakan perkhidmatan mudah alih digital 100% yang pertama di Malaysia membawa peningkatan kecekapan, kemudahan dan fleksibiliti kepada pengguna.
 
 
 
Dengan pengguna functinality eSIM boleh melengkapkan proses pendaftaran keseluruhan untuk Yoodo, semua melalui aplikasi Yoodo.. Dengan perkhidmatan eSIM, pengguna tidak perlu pergi sendiri ambil  SIM atau menunggu penghantaran SIM dan sebaliknya SIM dikodkan dengan serta-merta ke dalam peranti mudah alih pengguna yang membolehkan mereka segera melanggan dan mengaktifkan akaun Yoodo sendiri..
 

5 KELEBIHAN YOODO 

  • Customisable And Transparent Plan
    Nak cakap apa lagikan kalau memang terang-terang Yoodo menawarkan plan yang transparent dan boleh pilih sendiri mengikut keperluan dan kehendak. Dah tak ada lagi fix plan yang cuma menyediakan pakej untuk data panggilan dan internet. Dengan Yoodo, ia tampil dengan menawarkan pakej data internet yang lebih spesifik. Lebih kurang 1,000 pilihan kombinasi data, voice call dan SMS tanpa sebarang caj tambahan bagi personal own plan daripada Yoodo ditawarkan kepada pengguna.

    Ibaratnya macam kita baby baru lahir, kita yang perlu corakkan dia dengan citarasa kita. Ehh ! tak kena okay perumpaamaan ni. Haa, macam kau beli casing hp transparent, lepas tuu kau jenis creatif nak deco sendiri casing telephone kau tuu.. Haaa macam tuu laah plan Yoodo ni berbanding teleco lain yang dah sediakan pakej yang disediakan.
  • LIPUTAN TERLUAS & 4G / LTE

    Yoodo ni keluaran Celcom sebenarnya tau. Aku memang percaya, celcom network kukuh di Malaysia. Jadi, tak perlu risau risau dah sebab Yoodo tetap berhubung dengan rangkaian mudah alih yang paling luas dengan celcom

  • TETAP BERHUBUNG DI MANA SAHAJA BERADA



    Dengan adanya features Roam Like Home, korang boleh on roaming bila kat overseas di lebih 53 buah negara dengan kadar rata RM10 atau RM20/hari sahaja depend pada negara yang korang pergi.

    Paling bestnya korang boleh call, guna data, atau SMS macam biasa dengan plan Yoodo ni sama macam bila kita kat Malaysia tanpa sebarang kerisauan. Tak payah lagi dah nak beli simcard baru kat overseas tu ataupun rasa confuse dengan pelan roaming macam kat telko lain. 
  •  YOODO AKAN HANTAR SIM KAD KE ANDA

    Yoodo akan diberikan secara percuma dalam masa 1-3 hari di seluruh negara. Tapi kalau korang nak pilih untuk penghantaran premium dan perlu bayar surcaj sebanyak RM15, korang akan terima dalam masa 2 jam. Untuk penghantaran premium setakat ni cuma ada hanya di Lembah Klang.
     
  • JIMAT DUIT !

    Pengguna Yoodo hanya perlu membayar dengan penggunaan korang. Plan Yoodo yang paling murah bermula serendah RM3 untuk 50 SMS setiap bulan. Selain itu, apa yang dapat membezakan Yoodo dengan syarikat telco yang lain adalah seperti berikut:
    • Self-Activate SIM - Macam tadi aku cakap kau dapat sim kad percuma. Lepastu kan boleh install Yoodo app dan activate sendiri di mana je tak perlu pergi centre Yoodo.
    • Fully cashless - Tak perlu top-up atau bayar bil setiap bulan, hanya melalui online banking
    • 100% online - semua urusan hanya di atas talian.
    • Fully Digital - Pengguna dapat menikmati pengalaman perkhidmatan mudah alih 100%  digital yang benar-benar dengan peningkatan kecekapan, kemudahan dan fleksibiliti. Pengguna boleh mendaftar dan mengaktifkan akaun Yoodo korang dalam aplikasi dan semuanya tanpa sebarang masa untuk menunggu.  

PUBG MOBILE INTERNATIONAL CHAMPIONSHIP


Haa, minggu lepas merupakan final day battle PUBG Mobile International Championship. Aku dan kawan media dari Johor berpeluang bertemu dan duduk semeja bersama Head of Yoodo Malaysia, Mr Chow Tuck Mun. Bukan itu je, semasa Mr Chow adakan sharing bersama kami, berlangsungnya battle PUBG Mobile International Championship bertempat di Paradigm Mall, Johor.



Sebanyak 256 kumpulan dari 1,000 pemain dari seluruh negara bertarung secara libe bagi merebut plan mudah alih Yoodo secara PERCUMA selama setahun yang bernilai hampir RM60,000 dan semestinya Yoodo merupakan penaja rasminya



Tambahan Mr Chow Tuck Mun, Yoodo adalah telko digital pertama yang terlibat secara terus dengan PMNC dengan kerjasama bersama Tencent Mobile. Serta, telko pertama di Malaysia yang telah menawarkan pembelian data tambahan untuk PUBG Mobile.

JOM MAIN PUBG MOBILE SECARA PERCUMA DENGAN YOODO

Berita baik untuk kaki e-gamers terutamanya game PUBG kat luar sana. Jimat banyak kalau korang gunakan Yoodo ni. Sebab, korang akan dapat 20GB free data setiap bulan. Betul, memang PERCUMA data main PUBG dengan Yoodo Sim!





Aku dah pilih PUBG Mobile yang ada dalam aplikasi Yoodo tuu dan tak perlu pilih setiap bulan, sebab ia akan automatik pilih PUBG sampailah kau tick lain selain PUBG. Nahh, adik aku meriah main PUBG sekarang tanpa fikirkan PT3. hahahahaha




------------------------------------------------------
INFO LANJUT
Website : www.yoodo.com.my 
instagram : @yoodomy 
facebook: Yoodo

2 Comments