3 SEBAB KENAPA PERLU MILIKI SENDIRI GASTON LUGA BAGPACK

Bukan aku sorang je nak beg yang kelihatan elegen masa pergi travel. Salah pilih beg mesti spoil mood korang nak berjalan tuu haa. Hujung bulan Ogos ni aku nak berjalan ke Bangkok, Thailand. Aku pun terfikir jugak, nak backpack takkan nak bawak luggage. Ramai kawan-kawan pakai bagpack dari Gaston Luga! Nah, rezeki awal sebelum raya hari tu aku dapat dah beg yang aku nak tuu direct terus dari Stockholam, Sweden. Woohoo!!


Ralit mencari beg yang diidamkan, mata tertarik dengan beg PrÃ¥per - Olive & Black. ia bukan sahaja kelihatan bergaya, tapi juga beg ni sangat berfungsi untuk pergi berjalan jauh. 

3 SEBAB PERLU MILIKI GASTON LUGA BAGPACK


Gaston Luga dicipta dengan matlamat bagi mewujudkan ransangan classy dan bergaya sambil mengekalkan selaras dengan minimalism Scandinavia. 3 sebab mengapa aku memilih beg Praper ini

1. MATERIAL TAHAN LASAK

Material beg itu dibuat menggunakan Kulit PU dan kanvas tebal maka sesuai dengan pelbagai cuaca tak kira hujan atau panas. Kalau ada sedikit kotor, hanya perlu gunakan kain lembap untuk buangkan kotoran tu. Inilah sebab utama mengapa ia sangat sesuai untuk dibawa bersama ketika travel. Kadang kala cuacakan sukar untuk diramalkan. Sama ada hujan atau panas, ada kemungkinan beg kita ni akan menjadi kotor.

2. CIRI KESELAMATAN TINGGI

Bercakap tentang keselamatan, Gaston Luga mencipta poket belakang belakang untuk menyimpan pasport kita supaya mudah untuk disimpan dan diambil serta selamat disimpan di situ.



Ia cukup besar untuk telefon pintar juga, tetapi aku fikir ia boleh menjadi masalah ketika ada panggilan masuk pulak masa tu kita sedang dalam perjalanan. Jadi maksudnya, kita perlu mengangkat beg tersebut untuk capai telefon kita.

3. FUNGSI COMPARTMENTS BEG GASTON LUGA 


The PrÃ¥per mempunyai badan kanvas tebal dengan perincian kulit. Flap ditutup dengan cangkuk logam yang kuat dengan 4 tahap laras. Kat sini aku cakap cangkuk dia kukuh  tak mudah cangkuk tu terbukak. Akan jadi sangat membosankan nak cangkuk bila kita dalam situasi yang terburu-buru, tapi kalau dah terburu-buru pastikan cangkuk betul-betul taknak jadi perkara yang tak diingini berlaku.

3 KEKURANGAN PRAPER BAG GASTON LUGA


1. TIADA ZIP


Jika korang menjangkakan beg ni ditutup dengan zip untuk sampai ke bahagian dalam beg, korang mesti tak sangka. Praper Beg ni ciri yang saya aku suka. Beg Praper ni korang boleh ikat. Bila korang ikat beg dengan baik dan selesa, kalau kau jenis tak sabar macam aku ada baiknya tak payah ikat. Hanya tarik jee tali tu jadi ketat. Sebab tali beg tu sangat grab bila diikat.

2. RUANG DALAMAN YANG KECIL


Terdapat 2 petak dalam beg itu, satu bahagian petak korang perlu seluk untuk mencari poket. Petak dalam sepatutnya sesuai dengan komputer riba 13-15 ", tetapi pembukaan beg ini sangat kecil sehingga sampai aku rasa sukar untuk memasukkan sesuatu ke dalam beg itu. Seperti yang dapat korang lihat dalam gambar, itu yang paling luas aku dapat membuka beg itu. Tak tahu apa barang yang boleh aku letak. Aku rasa cuma boleh letakkan barang-barag kecil je. Kalau mulut beg terbuka lebih luas, mesti mudah untuk masukkan barang ke dalam beg.

Pråper - Olive & Black Gaston Luga Review Mimin Adam

Pengalaman aku semasa menggunakan beg ini ketika balik kampung beraya. Beruntung aku kampung aku dekat dengan rumah sendiri.. Tidak perlu untuk bawa keperluan yang banyak untuk balik ke kampung.  Ia sesuai untuk mereka sedang belajar yang sentiasa galas computer riba (laptop) yang boleh memuatkan telefon, buku-buku dan aksesori yang lain.


Aku masih berfikir adakah berbaloi untuk aku bawa beg ini pergi travel yang memerlukan lebih dari 1 hari keluar dari rumah untuk balik ambil pakaian lain. Tali beg yang berpaut pada bahu juga membuatkan rasa sakit sekiranya membawa barang yang banyak.

tengok ni ruang dalam beg ni yang kecil

Pendek kata, jika korang suka beg yang minimalis dan asas, maka inilah beg elegen yang korang cari. Tetapi jika korang menyukai alat teknologi masuk pada bagpack dan inginkan beg yang sangat ringan dengan banyak poket untuk masukkan barangan, bukan beg ni yang korang cari. Pada masa ini, terdapat pembungkusan hadiah percuma dan pemegang kad Plånkan percuma dengan setiap pembelian beg. Beg semua dihantar dengan penghantaran ekspres DHL (free penghantaran) dan beg ini dalam masa 3 hari bekerja. Itu sangat menarik.

DAPATKAN BAGPACK GASTON LUGA

Korang boleh membeli ini dengan 15% daripada harga dipaparkan dengan memasukkan kod miminadam.. Dari harga RM539 untuk beg jenis praper ni kemudian tolak 15% dengan memasukkan promokod miminadam. Jadi harga yang perlu korang keluarkan ialah RM431.20. Korang dah dapat jimatkan RM107.80.


Ohh ya, kalau kau beli beg di Gaston Luga, korang juga boleh dapatkan cover passport untuk di bawa travel juga tag bag sekali yaa dengan gunakan promokod miminadam. Kalau ragu ragu nak pakai promokod ni takut aku dapat komisyen.. Tak yah risau. Aku langsung tak dapat komisen daripada ini. Itu aku cuma janji harga istimewa untuk korang beli je. Kalau guna promokod miminadam semasa membeli beg dari Gaston Luga, beritahu aku okay!

--------------------------

Info lanjut

Instagram : @gastonluga
Facebook : Gaston Luga

1 Comments