JOM BERNIAGA ONLINE DENGAN PG MALL | NO.1 SHOPPING MALL ONLINE DI MALAYSIA

Hai semua, salam Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) yaa kawan-kawan. Bagi aku, inilah masanya untuk kita pulihkan ekonomi yang semakin gerun menjadi seperti sediakala atau lebih baik dari sebelum ni. Bila diperhatikan sepanjang penularan COVID-19 ni, kehidupan Normal Baru masih kita kekok membuatkan ianya bukan perkara yang mudah untuk kita pulihkan ekonomi, malah bukan mustahil. Masih ramai ambil pendekatan untuk duduk dirumah disebabkan malas untuk memakai topeng penutup muka (mask face), kerap cuci tangan, jaga jarak serta mematuhi SOP yang ditetapkan oleh kerajaan sepanjang Norma baru ni. Tapi, tak kan lah nak berterusan macam ni. Mestilah ada nafsu nak membeli belah barang keperluan dan barang kehendak. Zaman sekarang mudah, semua hujung jari. 



Walaupun kerajaan sudah longgarkan sedikit demi sedikit membenarkan peniaga beroperasi, pastinya masih ada perasaan risau tu. Manakan tidak, di luar terdapat ramai orang yang tidak dikenali latarbelakang mereka beratur bersama di shopping mall. Macam-macam boleh berlaku. Mujurlah ada platform shopping online di Malaysia ni termasuklah PG Mall.

APA ITU PG MALL?


Ditubuhkan pada tahun 2017, PG Mall merupakan salah satu cabang perniagaan atas talian (E-Commerce) yang menyediakan platform terbaik No.1 di Malaysia yang menggunakan ConsuMerchant Concept. Tambahan lagi, berdasarkan laporan yang dinyatakan oleh iprince insight, PG Mall merupakan salah satu dari TOP 3 laman web marketplace yang paling banyak dikunjungi di Malaysia.
Pelbagai barang yang dijual di platfrom PG Mall ini dari barangan keperluan harian, barangan dapur, elektronik dan banyak lagi. Senarai barangan yang dijual di sini tiada penghujungnya dan terlalu banyak. PG Mall boleh diakses melalui laman web http://pgmall.my ataupun melalui aplikasi telefon pintar yang boleh dimuat turun melalui App Store atau Google Play.

Kelebihan PG Mall


1. Shopping Online No.1 Malaysia


Kekuatan PG Mall sebagai laman web eCommerce tempatan yang masih diperingkat awal ditubuhkan berada di pangkalan pelanggan yang mempunyai lebih 1,000,000 pelanggan (masih berkembang) di seluruh Asia Tenggara (SEA).

2. Sistem Pembayaran e-wallet


Mudahnya shopping di PG Mall bila PG Mall juga mempunya sistem e-wallet (Sistem pembayaran online) bagi memudahkan pembeli untuk membayar secara atas talian dengan mudah. Antara e-wallet partners yang terlibat dalam sistem pembayaran PG Mall adalah Maybank QRPay, TOuchnGo e-Wallet, Boost, GrabPay, Alipay dan banyak lagi. Secara tak langsung, banyak kaedah pembayaran di PG Mall ini akan lebih tarik ramai lagi pelanggan  untuk shopping di PG Mall pasti tidak akan kecewakan para pelanggan.

3. Kekuatan kumpulan Menyokong

Seperti platform lain, PG Mall juga mempunyai kelompok penyokong yang kuat dalam mempromosikan peniaga di PG Mall ke rangkaian dan media sosial mereka tentang pengalaman membeli-belah. Selain itu, PG Mall mempunyai pasukan MIS dalaman yang cukup kuat yang membolehkan peniaga-peniaga melakukan kempen dan bergabung menghasilkan idea yang kreatif bagi mempromosikan kedai online mereka di PG Mall.

4. Tarik lebih 10,000 peniaga
Untuk tahun ini, PG Mall mensasarkan sekurang-kurangnya 10,000 peniaga untuk turut serta menjadi peniaga di PG Mall

5. Tiada sebarang pembayaran pendaftaran

Tiada sebarang bayaran pendaftaran dikenakan untuk sesiapa sahaja yang turut serta sebagai penjual di PG Mall. Tetapi akan dikenakan bayaran transaksi 5% termasuk bayaran gateway pembayaran.

6. Kempen Kretif Istimewa


Peniaga akan dibantu dengan kempen yang kretif dan istimewa dengan kerjasama dari e-wallets dan bank yang berbeza-beza setiap bulan yang akan menarik lebih ramai pelanggan untuk shopping di PG Mall.

7. Rakan Kongsi PG Mall



PG Mall diintegrasikan dengan SelluSeller, EasyStore, iStoreiSend, urStore, tresGo, Etailer Gateway, Red Dino dan banyak lagi. PG Mall mengalu-alukan semua penjual yang menggunakan perkhidmatan ini untuk menaiki PG Mall. Jangan risau tentang penghantaran. PG Mall bekerjasama dengan POS Laju, Skynet, Gdex, JnT express, abx express, DHL, easy parcel dan lain-lain

------------------------------------------------

Jom jadi seller PG Mall sekarang! Majukan perniagaan anda.
Register sebagai seller di https://pgmall.my/?Source=Blogger&BloggerID=244 sekarang!

To keep in touch with PG Mall boleh visit
Website: www.pgmall.my
Instagram: PGMall.my

#PGMall #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Sellnow #Goecommerce #joinusnow #Sellonline #sellonpgmall 

3 Comments