KIBAS GOLEK MENU ISTIMEWA BUFET RAMADHAN DI HOTEL KLANA BEACH RESORT PORT DICKSON

Tok Tok Tok.. Ketuk ketuk Ramadhan tinggal berapa hari je lagi yang kita sedang rindukan dan tunggukan bulan Ramadhan. Alhamdulillah masih merasa lagi tahun ini untuk menyambut bulan Ramadhan. Tahun ni, aku teruja nak sambut dengan keluarga baru aku Fayyadh Affan. hehehe. 
 
 
Kalau sebut bulan Ramadhan, mesti kita gambarkan Bazar Ramadhan, Expo Ramadhan dan tidak ketinggalan juga Bufet Ramadhan. Nah ! ni aku nak cerita ni Klana Beach Resort Port Dickson tidak ketinggalan untuk menyajikan menu Ramadhan pada tahun ni. Dengarnya, Klana Beach Resort Port Dikson menyasarkan 300 orang pelanggan setiap hari dengan mengekalkan prosedur operasi standard (SOP) ketat seperti mengamalkan penjarakan sosial, memakai sarung tangan serta memakai pelitup muka. Memandangkan kes jangkitan Covid-19 masih tinggi walaupun kita dah beralih ke fasa Endemik.

KLANA BEACH RESORT MENYAJIKAN CITARASA NISMILAN

ABDUL Aziz Sheikh Abdul Kadir (tengah) bersama Chef Sarimah Ghazali (kiri) dan Dzarudin (kanan) melihat masakan yang disediakan pada majlis previu bufet Ramadan Klana Beach Resort Port Dickson semalam.-UTUSAN/ZAKKINA WATI AHMAD TARMIZI
 

Bagi mereka yang teringin merasakan citarasa masakan orang Negeri Sembilan, di Hotel Klana Beach Resort menjamukan masakan tradsi Negeri Sembilan menjadi konsep kepada pengajuran bufet Ramadan hotel ini dengan beberapa sajian asli seperti rendang ayam pencen, ikan keli salai air asam dan rendang maman. 


KIBAS GOLEK
 

Pernah dengar Kibas tak? Menu Kibas Golek yang sudah jadi "siganture menu" di Klana Beach Resort merupakan menu terpaling istimewa dan susah nak dapat dekat mana-mana kedai makan tepi jalan.  

 

sopan kan adik manis ni menggoreng cekodok. hehehe

ruang bubur lambuk/pulut hitam/pengat pisang

pucuk ubi tempoyak

rendang maman

sambal jawa ni ada petai yee

akar rampai

samabl bilis petai

Udang masak lemak cilipadi

Daging masak hitam

Ayam masak merah madu

bahagian pedas-pedas ikut selera masing-masing

dessert

kerabu taugeh. tak silap aku


kuih fav !

perghh cara pun ada



Memang Negeri Sembilan makanannya pedas-pedas ikut betul citrasa tekak aku ni dan terpaling penting Salai Itik tak ketinggalan juga tau. Bufet Ramadan 2022 yang  bertemakan Citarasa Nismilan akan bermula pada 5 April 2022 sehingga 30 April 2022.


KEMUDAHAN BERBUKA PUASA DI HOTEL KLANA BEACH RESORT, PORT DICKSON

hiburan untuk dinikmati
 

Alhamdulillah, kalau korang tak stay hotel mereka pun takpe tau. Pihak hotel tak kecik hati pun. hehe. Untuk pengetahuan korang. Hotel Klana Beach Resort ni dimiliki oleh Majlis Agama Negeri Sembilan (MAINS). Sudah pasti pihak hotel sangat menitip beratkan ibadah yang wajib. Jadi mereka turut menyediakan kemudahan surau untuk solat Maghrib, Isyak dan juga Solat Tarawikh yang dipimpin oleh imam jemputan khas mereka.

PAKEJ BUFET RAMADAN "CITARASA NISMILAN" DI KLANA BEACH RESORT

 

Mereka menawarkan harga serendah RM55 (dewasa) bagi pembelian baucar awal. Apa tunggu lagi ! dapatkan harga Early Bird hari ni. murah banyak tuu takut korang terlepas harga murah kalau tunggu lagi nak beli.

Dewasa (Harga Biasa) : RM68.00
Warga Emas : RM 30.00
Kanak-kanak : RM 30.00
Kanak-kanak 4 tahun ke bawah : Percuma

-------------------------- 

Info lanjut

Hubungi +06-648 7888, +6016-6619030 atau +6016-661 9050
Website | Instagram | Facebook | Email 

0 Comments