REKA BENTUK C-BRIDGE INOVATIF MEMBAWA HUAWEI FREECLIP PENGALAMAN AUDIO TELINGA TERBUKA YANG DIREVOLUSI

KUALA LUMPUR, 13 DISEMBER 2023 – Kumpulan Perniagaan Pengguna (CBG) HUAWEI hari ini mengumumkan pelancaran produk audio baharunya HUAWEI FreeClip, memperluaskan himpunan siri produk audio jenama itu dan memenuhi keperluan pendengar generasi baharu.
 
Ini menandakan fon telinga TWS telinga terbuka pertama oleh Huawei, yang membezakan dirinya daripada teknologi audio konvensional dengan Reka bentuk jambatan C yang inovatif, teknologi bunyi kalis bocor, rintangan air dan peluh berkadar IP54, panggilan AI Crystal-Clear, dan yang pertama dalam industri -pengecaman telinga kiri-kanan yang sentiasa pintar. HUAWEI FreeClip akan tersedia untuk prapesanan secara eksklusif di Laman Web Rasmi Huawei, Kedai Rasmi HUAWEI di Shopee dan Gedung Utama HUAWEI di Lazada. Nantikan maklumat lanjut 

Dilancarkan sebagai sebahagian daripada proposisi Fesyen Hadapan boleh pakai Huawei, HUAWEI FreeClip mempersembahkan yang terbaik dari kedua-dua reka bentuk tertumpu fesyen dan teknologi Mendengar Telinga Terbuka, menampilkan Reka Bentuk jambatan C yang ikonik yang merupakan reka bentuk terobosan utama bagi fon telinga. Reka bentuk yang inovatif menjadikan HUAWEI FreeClip sebagai teman audio wayarles yang ideal untuk pengguna yang inginkan alternatif kepada fon telinga dalam telinga untuk kegunaan serba boleh, seperti dalam sukan, fesyen, masa lapang dan senario pejabat mudah alih.

Audio TWS Telinga Terbuka Pertama Huawei: Dibuat untuk Pendengar Generasi Baharu




Semasa proses R&Dnya, Huawei melihat demografi pendengar yang semakin meningkat yang mahukan pengalaman mendengar audio yang mempunyai semua kekuatan teknologi fon telinga wayarles kontemporari dalam telinga tetapi membenarkan mereka kekal selaras dengan persekitaran mereka. Walau bagaimanapun, ramai pengguna mendapati fon telinga terbuka konvensional kurang keselesaan, kualiti audio dan estetika.

Oleh itu, HUAWEI FreeClip telah dibangunkan oleh Huawei sebagai jawapan kepada keperluan yang semakin berkembang ini dan untuk menyelesaikan masalah yang sedia ada di pasaran. Fon telinga TWS telinga terbuka juga menambah ciri yang akan meningkatkan pengalaman sukan luar atau keperluan kerja, seperti panggilan dalam talian dan kerjasama secara peribadi di pejabat.

Reka Bentuk Jambatan C Inovatif: Mengoptimumkan Pengalaman Audio Telinga Terbuka


Untuk mencipta fon telinga TWS telinga terbuka yang memberikan keselesaan dan gaya sekali gus, Huawei menjalankan ujian dan penyelidikan pengguna sebenar secara menyeluruh untuk mencapai kesesuaian ergonomik optimum yang masih berjaya memukau dalam reka bentuk – berdasarkan reka bentuknya berdasarkan data lebih 10,000 telinga manusia global data.
 
Ini dicapai melalui tiga bahagian utama fon telinga: Comfort Bean, Acoustic Ball dan C-bridge. Di tengah-tengah reka bentuk struktur ialah Reka Bentuk jambatan C, yang menghubungkan Bola Akustik dan Comfort Bean menggunakan reka bentuk julur. Reka bentuk jambatan C direka bentuk dengan teknik kompleks industri, yang memerlukan 3 tahun untuk dikuasai oleh jurutera Huawei. Infrastruktur prototaip C-bridge Design diperbuat daripada aloi memori bentuk nikel-titanium (Ni-Ti) berprestasi tinggi, yang memastikan keselesaan optimum untuk saiz dan bentuk telinga yang berbeza. Walaupun dengan kebolehtempaannya, Reka Bentuk jambatan C juga berjaya mengekalkan ketahanannya, dan telah diuji tekanan melalui 25,000+ ujian kebolehpercayaan.
 
Reka bentuk jambatan C juga membawakan teknologi terunggul yang menghubungkan sistem akustik, bateri dan kawalan fon telinga, dengan aloi memori bentuk Ni-Ti yang mengandungi 9 wayar teras dan 1 wayar keluli memori walaupun mempunyai lilitan wayar nipis. Reka bentuk ini memastikan setiap fon telinga hanya seberat 5.6g, ringan dan cukup selesa untuk dipakai sepanjang hari.

Bersama-sama dengan struktur ergonomik cembung-cekung Acoustic Ball dan Comfort Bean, setiap ciri berfungsi bersama-sama untuk menghasilkan kesesuaian yang selamat namun ergonomik, kekal diikat pada telinga pengguna sambil mengurangkan ketegangan dan ketidakselesaan pada telinga. Ini lebih penting lagi kepada mereka yang perlu memakai fon telinga mereka dalam jangka masa yang panjang, sama ada hari kerja penuh dengan panggilan berulang-ulang di pejabat atau main balik muzik sehingga 8 jam.

Audio Kalis Bocor Memaparkan Sistem Gelombang Bunyi Songsang


Teknologi Mendengar Telinga Terbuka HUAWEI FreeClip menyelesaikannya dengan bergantung pada dua teknologi audio utama – Unit Pemacu Kepekaan Tinggi Dwi-magnet 10.8 mm dan sistem Gelombang Bunyi Songsang – yang berfungsi seiring untuk meningkatkan kejelasan audio dan mencegah bunyi kebocoran.

Unit Pemacu Kepekaan Tinggi Dwi-magnet 10.8 mm memastikan peningkatan keupayaan pemanduan pembesar suara, menghasilkan pengeluaran bunyi yang berkuasa yang mempersembahkan nada bernuansa muzik yang sedang didengari pengguna. Lebih-lebih lagi, Reka bentuk jambatan C memastikan Bola Akustik menutup lilitan di sekeliling crus heliks dan antitragus dengan selesa, dengan selesa memasang aurikel pengguna sambil mendekatkan pengeluaran audio ke saluran telinga.

Sistem Gelombang Bunyi Songsang membolehkan pengguna menikmati pelarasan volum pintar sambil membatalkan gelombang bunyi secara halus. Ini akan membantu mencipta pengalaman mendengar yang lebih selamat dan tulen, manakala gelombang bunyi pada jarak dibatalkan, mengurangkan kebocoran bunyi dengan berkesan. Selain itu, FreeClip telah mereka bentuk bolong belakang dwi bunyi di bahagian belakang bola akustik untuk mengimbangi kebalikan gelombang bunyi kebocoran dan mengurangkan kebocoran bunyi.

Fon Telinga Terbuka Pertama dengan Pengecaman Telinga Kiri-Kanan Auto

Satu cabaran biasa bagi fon telinga TWS ialah pengisihan yang menyusahkan antara fon telinga kiri-kanan, yang menyebabkan pengalaman audio yang tidak konsisten atau potensi ketidakselesaan daripada ketidakpadanan antara telinga dan fon telinga. Teknologi ini memastikan fon telinga menyesuaikan diri dengan keselesaan dan kemudahan pengguna, bukannya sebaliknya, mewujudkan pengalaman pengguna yang lebih bebas kerumitan dan intuitif.
 

Dibuat untuk Sesuai dan Bergaya: Tahan Peluh dan Pengurangan Angin


Di samping kesesuaian yang selesa dan selamat, HUAWEI FreeClip diberi penarafan IP54 untuk rintangan air dan peluh. Ini menjadikan fon telinga sangat sesuai untuk pengguna yang bergantung padanya semasa aktiviti fizikal, sama ada muziknya untuk motivasi atau terus berhubung dengan panggilan Bluetooth.
 
Pengurangan hingar angin akan membantu pengguna membuat panggilan yang kondusif walaupun semasa mereka berbasikal jalan di khalayak ramai. 

-------------------------------------------

INFO LANJUT
kemas kini atau promosi terkini tentang produk baharu, sila lawati
 HUAWEI Official Website
HUAWEI Official  

0 Comments