HOMESTAY MENARIK MELAKA | The Hex @ Terrace Homestay Melaka

Tengah cari homestay kat Melaka letteww. Pilihan tepat! Aku tengah nak ceritakan homestay terbaru di Melaka. Walaupun masih dalam pembinaan, tapi homestay yang pertama dah siap ni sangat selesa dan murah sangat. 


Dua minggu lepas, aku ada review 3 Homestay yang menarik. Antaranya The Hut Serkam, Villa Serai dan The Hex ni. Homestay The Hex @ Terrace Homestay Melaka ni terletak di Durian Tunggal. Jadi, sesiapa yang tengah mencari homestay murah Durian Tunggal di sini lah tempatnya. Bukan sebuah je tau homestay nya.


Kami datang belum sepenuhnya siap, masih dalam pembinaan. Kalau korang datang mesti Homestay The Hex Durian Tunggal ni dah lawa. Tah tah dah viral homestay melaka tu. Sebab apa aku cakap macam tu? sebab homestay ni berkonsepkan simple dan moden


The Hex @ Terrace Homestay Melaka

1. Dilengkapi 3 Bilik. (2 bilik queen dan 1 bilik Single)


bilik depan - kipas dan berpenghawa dingin

bilik depan - lampur tidur juga disediakan

bilik depan - tuala disediakan

Bilik tengah - lampu tidur dan tuala juga disediakan

Bilik Tengah - Bilik berpenghawa dingin dan juga ada kipas
Bilik Bujang -Kelengkapan solat disediakan di sini


Bilik bujang - Kelengkapan tersedia
2. Kemudahan | Tandas, mesin basuh dan peti ais



3. Dapur lengkap dengan pekakas


4. Ruang santai





5. Dalam pembinaan | Mini Garden, Pool, BBQ

Aku suka konsep homestay ini, tak jauh dari bandar dan tak juga dekat pedalaman. Tenang-tenang je tempatnya. Susun atur homestay The Hex ini aku memang tertarik betul. Macam aku mention kat atas. Homestay ni cuma ada 3 bilik je. Tapi luas setiap bilik ini. Jadi kalau tengah merancang datang dengan keluarga ramai ke ada kenduri sedarasekitar Melaka ke, atau nak buat lepak hujung minggu dengan kawan-kawan ke boleh lah request extra bed. so sebilik boleh muat 3-4 orang! 
Kalau kau baca entry aku ni dalam bulan Ogos 2018 Homestay The Hex tengah offer RM 100.00 untu semalam  sebagai harga berkenalan dengan korang. pheeww ! baikk ahh. Pergilah booking sekarang sebelum harga kembali kepada asal! 

Info Lanjut :

Alamat : alamat batu 8 jalan bonda che wah gangsa 76000 durian tunggal melaka
Google Maps :https://goo.gl/maps/8eAfDZY46Q22
Hubungi: www.wasap.my/60192205834

2 Comments