MISTERI BLUE WHALE CHALLENGE OLEH JONATHAN GALINDO

JONATHAN GALINDO - Mungkin ada di antara korang yang lebih tahu berkaitan dengan Jonatham Galindo ni. Di mana Jonathan Galindo Dilihat secara fizikal, Jonathan Galindo seperti memakai topeng yang menyerupai anjing dari filem Mickey Mouse. Tetapi di sebalik watak yang dipilihnya, ada kisah sedih mengenai Jonathan Galindo.. Dikatakan bahawa Jonathan Galindo pernah melamar pekerjaan di tempat hiburan yang bernama Disneyland. Tetapi sayangnya, permohonannya ditolak kerana dia mengalami gangguan mental dalam bentuk pedofilia.
 
Beliau suka mencabar remaja-remaja di internet dengan cabaran berbahaya untuk remaja-remaja terbabit. Jonathan Galindo adalah pedophile mana beliau mensasarkan mangsanya dengan menghantar DM di media sosial mangsa. Selepas itu, Jonathan akan mengajak mangsanya berjumpa, hingga akhirnya diculik dan dirogol. Tetapi anehnya, sebelum memperkosa mangsanya, Jonathan akan menggayakan mangsanya seperti dia. Supaya ia kelihatan seperti anjing betul.
Nama Jonathan Galindo mula tersebar luas bila ada YouTuber bernama Carlos Name yang membincangkan Jonathan ini di saluran YouTubenya. Dalam kandungannya, Carlos Name menyatakan fakta penculikan kanak-kanak oleh Jonathan Galindo.

 
Disebabkan kandungan, ramai orang telah datang untuk mengetahui lebih lanjut berkaitan Jonathan Galindo yang melakukan jenayah tersebut. Disebabkan itu juga, ramai orang buat "report" di media sosial Jonathan Galindo sehingga media sosialnya hilang.

Ia membuatkan Jonathan Galindo merasa marah, beliau cuba untuk mengesan alamat Carlos Name ini dengan tujuan untuk membalas dendam dengan apa yang sudah Carlos Name "reveal" kan.


Hingga akhirnya, Jonathan Galindo betul-betul dia marah sampai dapat maklumat lokasi rumah Carlos Name ini. Kejadian itu dirakam melalui kisahnya di instagram Story Carlos Name, ketika Jonathan ini datang ke rumah Carlos Name.

Pada mulanya Jonathan Galindo hanya berdiri dengan tenang di halaman rumahnya Carlos Name, sehingga Jonathan cuba untuk naik ke rumah Carlos Name. Mereka berdua saling berhadapan. Tetapi, Jonathan ini tidak dapat masuk kerana dihalang oleh kaca rumah Carlos. Jadi Jonathan hanya boleh berdiri di luar rumah Carlos Name.

Selepas itu, Carlos Name mendapati beg yang dianggap milik Jonathan Galindo. Kandungan beg itu adalah alat untuk menggodam. Jadi, ia telah mendedahkan bahawa sebenarnya Jonathan Galindo adalah penggodam. Mungkin ini adalah sebab mengapa Jonathan Galindo mampu untuk mencari alamat rumah Carlos Name ini.


'Tolong bercakap dengan anak-anak anda mengenai bahaya dan beritahu mereka untuk tidak membuka mesej atau cabaran seperti ini.'
Dalam catatan Facebook yang panjang hari ini, Polis Northants mengesyorkan agar ibu bapa memerhatikan anak-anak yang menerima mesej atau tulisan yang berkaitan dengan Jonathan Galindo, seorang lelaki yang mungkin juga dilihat dengan wajahnya yang dilukis seperti Mickey Mouse atau Goofy.

Dan juga menerima atau membuat rujukan ke # f57, # f40 atau #IMawhale.

Amaran itu muncul hanya beberapa hari selepas seorang pelajar sekolah Britain berusia 11 tahun diperas ugut untuk memotong pergelangan tangannya sendiri oleh pengguna Instagram tanpa nama selepas kemunculan permainan menyeramkan itu.

Rocky Gyoury, (kanan) yang tinggal di Costa Blanca dari Sepanyol, menggunakan jarum untuk membuat tiga luka di lengan kanannya pada Khamis lalu setelah akaun mengancam akan membunuh ibunya Victoria Mcleish, 45, (kiri) jika dia tidak mematuhi
Rocky Gyoury, yang tinggal di Costa Blanca dari Sepanyol, menggunakan jarum untuk membuat tiga luka di lengan kanannya pada Khamis lalu setelah akaun itu mengancam akan membunuh ibunya Victoria Mcleish, 45, jika dia tidak mematuhi.

Pengguna - yang hanya dikunjungi oleh Johnothan - mendedahkan perincian usia, sekolah, alamat, nama ibu, model telefon dan data Rocky seperti alamat IPnya sebelum memintanya untuk 'bermain permainan'.

Rocky Gyoury telah hantar mesej dan kemudian digalakkan untuk membuat potongan ke dalam tangannya dengan jarum
Rocky memberitahu MailOnline: 'Saya membuat tiga potongan dan menghantar gambar, tetapi dia mengatakan bahawa itu tidak cukup mendalam dan jika saya tidak melakukannya lagi, dia akan menyakiti ibu saya. Oleh itu, saya pergi lebih dalam. '

Cabarannya yang seterusnya adalah mengukir 'BLUE WHALE CHALLANGE' di lengannya - yang dia enggan lakukan.

-----------------------------------------------------------------------------------

Sebenarnya banyak lagi kes yang melibatkan Jonathan Galindo ni. Seram sendiri nak gali pasal Hacker power ni. Korang boleh tonton di youtube ini untuk lebih terperinci : https://youtu.be/LQDZbL4DPrU


Sumber : kompasiana | dailymail | Nadia Omara


0 Comments