6 KEBAIKAN UTAMA MINYAK KELAPA DARA AVCO D'AURA TERHADAP KESIHATAN DAN KECANTIKAN

Hai, harap korang sihat dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP). Baru-baru ni aku baru tahu fungsi sebenar minyak kelapa dara. Terdapat peningkatan kajian-kajian yang membuktikan bahawa Minyak Kelapa Dara boleh memberi kelebihan dan manfaat baik kepada kesihatan serta kecantikan luaran dan dalaman seseorang. Ia juga boleh merawat masalah keguguran rambut. Seperti yang diketahui, rambut umpama atau mahkota lebih-lebih untuk golongan wanita. Apabila berlakunya masalah keguguran rambut ini, mungkin boleh menyebabkan seseorang rasa kurang yakin. Nasib baiklah ada D'aura yang sudah keluarkan minyak kelapa dara (AVCO).


 D'AURA ITU APA? 

D'Aura Group Sdn Bhd. ditubuhkan pada tahun 2010. Pada tahun 2012 mereka telah menghasilkan minyak kelapa dara (MKD) sebagai syifa'. Sejak diperkenalkan, MKD berjaya mendapat perhatian pengguna hasil daripada keterangan pengguna lain. Lebih memberangsangkan MKD dimiliki sepenuhnya oleh usahawan peribumi Muslim. Dihasilkan oleh GMP untuk memastikan kualiti produk memenuhi standard antarabangsa. Minyak Kelapa Dara sesuai digunakan oleh semua lapisan masyarakat dari bayi hingga warga tua.

 APA ITU D'AURA AVCO ? 

Aromatik minyak kelapa dara atau lebih senang dikenali sebagai Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO) produk yang dikeluarkan dari syarikat D'Aura. AVCO adalah Aromatic Virgin Coconut Oil yang diformulasi untuk meningkatkan bauan aromatik tanpa menjejaskan keaslian minyak kelapa dara. Kaya dengan kandungan antioksidan dan vitamin E untuk dijadikan rutin penjagaan yang amat sesuai untuk kulit dan rambut.


D’Aura Aromatic Virgin Coconut Oil (D’Aura AVCO) diperbuat daripada minyak kelapa dara 100% asli tanpa bahan kimia yang merbahaya seperti SLS, plumbum dan paraben. Diadun dengan haruman semulajadi, terbukti sangat baik digunakan sebagai penanggal solekan (“Oil based make-up remover”) sambil menyerlahkan keserian kulit wajah anda dari dalam. 

D’Aura AVCO adalah minyak yang dihasilkan dari buah kelapa segar melalui prosess “cold-press” tanpa sebarang campuran bahan luaran seperti bahan kimia atau pencair. Ia adalah 99% minyak kelapa dara asli dan ±1% wangian esktrak tumbuhan semulajadi. Tiada bahan terlarang

 6 KEBAIKAN UTAMA MINYAK KELAPA DARA AVCO D'AURA 

Sebenarnya banyak khasiat minyak kelapa dara dan jika diamalkan secara harian dapat meningkatkan tahap kesihatan dan seterusnya menjamin kualiti hidup kita. Berikut disenaraikan 6 kebaikan Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO) yang mungkin ramai tak tahu.


  1. Penanggal solekan berasasakan minyak (“Oil based make-up remover) semulajadi tanpa sebarang bahan kimia
  2. Melembap dan melembutkan kulit muka, bibir dan badan
  3. Melembab, menyuburkan serta menjadikan rambut senang diurus
  4. Agen anti-penuaan untuk memperbaiki tekstur kulit
  5. Menganjalkan dan mengurangkan kendur dan kedutan pada kulit
  6. Mengawal rembesan sebum minyak di muka dan mengurangakan kemunculan komedo penyebab pori-pori tersumbat

 CARA PENGGUNAAN AVCO D'AURA 

1. Hanya sapukan D’Aura AVCO pada wajah setiap hari sebelum tidur - rasai kulit anda kurang berminyak di siang hari serta kemunculan komedo semakin berkurangan. Perlu diamalkan sekerap mungkin.

2. Pelembab kulit muka, badan, bibir dan rambut - Sapukan pada permukaan kulit muka, bibir atau rambut. Setelah itu, biarkan ia meresap hingga kering dengan sendirinya (haruman akan terbangkit naik selepas 10 saat).

3. Penanggal solekan /make-up remover - Untuk menggunakan AVCO sebagai penanggal solekan (make-up remover), hanya pam D’Aura AVCO pada kapas muka, dan lapkan pada kawasan solekan. Boleh dibiarkan tanpa bilas atau cuci muka dengan pembersih muka seperti biasa.

NOTE :
1. D’Aura AVCO sesuai digunakan oleh seisi keluarga untuk merawat serta mencantikkan kulit muka dan badan serta penjagaan rambut.
2. D’Aura AVCO tidak boleh dimakan atau ditelan. Hanya untuk penggunaan luaran sahaja.

 TEKSEKSTUR AVCO D'AURA 

Ia sangat selesa tanpa meninggalkan kesan melekit atau “greasy” kerana minyak kelapa dara merupakan antara minyak yang paling cepat meresap ke dalam kulit. Sifat unik minyak kelapa dara yang cepat menyerap membolehkan khasiatnya meresap jauh kedalam kulit. Dan paling best, ianya tak perlu bilas pun!

Isian sebotol AVCO ialah 50ml dengan kemasan botol yang boleh dipam, juga mempunyai penutup luar. Didatangkan dengan 2 haruman iaitu Floral Fresh & Morning Dew.
  • Floral Fresh ialah wangian berasaskan flora atau bunga.
  • Morning Dew ialah wangian berasaskan bauan kesegaran alam semulajadi

-----------------------------------------------------
Info lanjut

3 Comments