CARA MUDAH UNTUK SATUKAN LINK DI BIO INSTAGRAM DENGAN MENGGUNAKAN IGLINKS.IO


Hai korang, aku pasti korang semua pernah menghadapi masalah ini sebelumnya di mana korang mempunyai banyak pautan untuk dikongsikan kepada para pengikut di instagram, tetapi korang hanya boleh memasukkan satu pautan sahaja di bio. Leceh kan asyik kena tukar link dekat bio? Meh sini aku nak memperkenalkan sistem Satu Link Untuk Semua, iaitu IGLINKS.io

 APA ITU IGLINKS.IO ? 



Ia merupakan platform yang disediakan oleh SushiVid di mana mereka mencipta website yang dapat memudahkan influencer dan business person. SushiVid ini ibarat orang tengah yang membantu para blogger, YouTuber dan influencer untuk mencari job seperti review atau content creation.

 MENGAPA IGLINKS.IO PENTING UNTUK INFLUENCE ? 




Macam aku cakap tadi, ia sangat memudahkan untuk korang uruskan semua pautan link ke dalam 1 platform yang disediakan. Antara kepentingan IGLINKS.IO ini adalah:

1. Interphase yang ringkas dan mudah faham
2. Mudah untuk digunakan secara percuma atau berbayar.
3. Platform yang terhasil ringkas dan cepat untuk dilayari
4. Wow-kan followers dan sponsor korang dengan page yang korang sendiri yang susun
5. Sistem editing yang senang.
6. Boleh dibuat daripada phone je.
7. Dibuat oleh orang Malaysia untuk influencers kita #kitasapotkita

CARA SET UP IGLINKS.IO DALAM 5 MIN


Walaupun beberapa orang mungkin menganggap menukar pautan anda tidak menjadi masalah tetapi apabila kita mempunyai lebih dari 2-3 kempen dalam jangka masa yang sama, akan mengganggu masa kita untuk menukar pautan di bio dengan kerap. Penyelesaian untuk masalah ini terletak pada langkah mudah di bawah:
Langkah 1 - Pergi ke https://iglinks.io/
Langkah 2 - Klik pada Log Masuk (dan Daftar)


Langkah 3 - Klik Buat Pautan Baru dan beri nama pautan anda yang menyeronokkan 
 

Langkah 4 - Muat naik gambar paparan anda & beri tajuk untuk halaman anda (jangan risau, anda boleh mengubahnya bila-bila masa)



Langkah 5 - Susun pautan anda
  • Tambahkan Tajuk untuk pautan / kod promo anda

Klik pada Tajuk “+ (tiada pautan) dan anda boleh menambah Tajuk seberapa banyak yang anda mahukan. Sekiranya anda bekerja dengan pelbagai jenama atau untuk industri jenama yang berbeza, anda hanya boleh menyenaraikan nama atau promo jenama sebagai tajuknya.
  • Tambah Pautan

Sekarang klik pada butang "+ Link" dan masukkan pautan promo anda. Di sini anda dapat menambahkan Judul Pautan dan memasukkan harga Promosi di "Label" (jika anda sesuai)
  • Muat Naik Gambar

Anda juga boleh menyesuaikan gambar ke pautan anda. Contohnya ialah jika anda mempunyai kod promo untuk Traveloka, anda dapat memasukkan gambar tempat yang pernah anda taja oleh Traveloka. Gambar anda & produk atau tempat selalu menjadi pilihan terbaik.
  • Pratonton

Untuk memastikan anda menyukai reka bentuk, terdapat pratonton di bahagian bawah untuk rujukan anda sebelum anda menerbitkan pautan anda.
  • Masukkan kontak anda untuk tujuan memudahkan client 


Di sini korang boleh memasukkan nombor WhatsApp, Facebook Messenger, atau E-mel korang. Aku juga menyarankan untuk memasukkan nombor perniagaan ye dan bukan nombor telefon peribadi. Korang juga dapat masukkan sendiri pesanan yang akan mereka kirimkan kepada mereka apabila mereka mendapat kenalan dari IGlink. Ciri ini akan membantu Client cari korang.
  • Masukkan SEMUA profil media sosial 



Ini akan membantu pengikut anda menemui anda di platform lain. Anda boleh memasukkan halaman Facebook, Twitter, Saluran Youtube, Instagram, Tik Tok, dan juga Profil LinkedIn anda.

haaa.. mudahkan caranya. Kemas jee susunan yang kita nak. Lepas tu boleh promote apa yang korang nak tuu kat platform yang disediakan oleh IGLINKS.IO ni. Meh tengok hasil editing aku di sini https://www.iglinks.io/MIMINADAM . Lepas dah siap boleh lah korang tambah ke dalam bio Instagram korang. Lepas ni cuma tambah link di IGLINKS je untuk promote kan campaign korang.

5 TIPS BERGUNA UNTUK OPTIMUMKAN INSTAGRAM


Ni aku nak kasi beberapa tips basic untuk instagram sendu korang. Alahhh! Instagram sekarang dah jadi satu media sosial popular yang digunakan oleh banyak orang. Dengan pengoptimuman Instagram, pemasaran yang korang lakukan dapat menjangkau lebih banyak pengguna. Berikut adalah beberapa petua pengoptimuman Instagram yang boleh dilakukan. Apa yang harus korang ambil untuk meningkatkan jangkauan pemasaran anda adalah mengoptimumkan profil Instagram anda. Meningkatkan lebih banyak trafik ke akaun IG tidak dapat menghasilkan keuntungan jangka panjang jika profil IG tidak dioptimumkan. Antaranya:

1. Set akaun instagram korang ke mode publik.
2. Gunakan gambar profil yang menarik dan dapat mewakili identiti diri
3. Gunakan username yang mudah diingat dan mudah dicari
4. Set sebagai akaun perniagaan

Semoga bermanfaat dan selamat mencuba! 

  ----------------------------------
Info lanjut:

8 Comments