TIPS UNTUK BUAT SURPRISE DELIVERY DENGAN SPREAD THE LOVE BY RIEQA

Hai korang ! aku harap korang sihat-sihat belaka dalam musim pandemik Covid-19 ni ya. Aku nak kongsi dekat sini penghantaran surprise untuk diberikan kepada yang tersayang di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakkan yang membataskan kita untuk menyambut tarikh-tarikh yang istimewa dengan tersayang. Kakak aku yang Atiqah baru jinak-jinak menjalankan perniagaan Surprise Delivery yang dikenali sebagai Spread The Love By RieQa.

APA ITU SPREAD THE LOVE BY RIEQA?


Okay, Spread The Love By RieQa ini dimiliki oleh Atiqah binti Adam dan Mazrina Binti Mohammad Zainol. Pada awalnya, mereka berdua sentiasa menjadi "mastermind" untuk memberikan kejutan kepada rakan sekerja mereka. Lama-kelamaan mereka melebarkan lagi minat mereka untuk dijadikan sebagai perniagaan perkongsian bersama bermula awal Mac 2021 tahun ini.

PERKHIDMATAN YANG DISEDIAKAN SPREAD THE LOVE BY RIEQA

Bagi korang yang tertanya-tanya apa perkhidmatan yang disediakan oleh Spread The Love By RieQa ni boleh rujuk dekat bawah ni.

1. Bouqet Fresh Flower

Fresh Flower bouqet. Sesuai untuk korang beri penghargaan untuk insan tersayang. Selain itu, Fresh Flower ni sesuai bagi pasangan yang sedang merajuk hehehe.. Korang boleh pilih bunga jenis bunga, berapa kuntum bunga, tema apa dan lain-lain lagi. Harga mengikut jenis bunga dan kuntuman yang korang pilih. Eh! korang juga boleh campur dengan beberapa jenis bunga ya. Harga di antara RM 45 hingga RM 150.

2. Fruits Bouquet

Fruits Bouquet ini sesuai untuk diberikan kepada mereka yang pentingkan kesihatan selain daripada mereka memang suka makan buah. Kebiasaannya, Fruits Bouqet ini sesuai untuk diberikan kepada mereka sedang sakit atau seseorang yang baru sembuh dari sakitnya. Harga boleh runding dengan mereka. Ini berdasarkan permintaan korang nak mix dengan apa. Kadangkala ada nak campur dengan fresh flower, ada nak campur dengan teaddy bear ada juga nak campur dengan duit dan tak juga nak campur dengan belon.

3. Money Bouquet

Sejambak wang terdiri daripada wang kertas yang disusun dengan cara yang serupa dengan sejambak bunga. Daripada aroma bunga segar yang indah dan bau wang kertas baru dicetak yang akan diberikan oleh seseorang untuk insan teristimewa. Untuk budget Sejambak Wang ni bermula dengan harga RM45. Harga ni tidak termasuk duit untuk dijadikan jambak, campur gubah dengan coklat dan lain-lain ya..

4. Chocolate Bouquet 

Sejambak Coklat sesuai untuk semua lapisan umur. Mereka menggunakan coklat yang sedap dan dikenali oleh semua lapisan umur dan masyarakat. Juga boleh request untuk mix dengan duit atau juga bunga atau juga dengan teddy bear. Harga mengikut budget korang.

5. Vegetable Bouquet

Wahh ! mesti emak awak yang tinggal di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sangat gembira dapat Vegetable Bouquet ni ya. Tak perlulah emak pergi ke groceries sepajang seminggu ni. Hehehe. Hari hari boleh goreng capcai.. Bincanglah harga dengan mereka ya untuk dapatkan bouquet yang awesome macamni.

6. Helium Balloon

Seperti surprise party yang lain, di Spread The Love by RieQa juga menyediakan belon yang boleh di custome dengan ucapan di belon. Deko belon ikut kesesuaian permintaan dari korang yang akan mereka laksanakan. Berdasarkan budget korang juga tau

7. Soap Flower


Bunga sabun dibuat dari sabun wangian menjadi bentuk bunga asli. Ia tahan lebih lama daripada bunga sebenar, menjimatkan kos dan unik sebagai hadiah.

8. Special Request Box

Banyak sebenarnya special request dari customer mereka. Aku tak tahu nak masukkan gambar apa. So, ini sebagai contoh kalau korang nak bagi hadiah untuk anak kakak korang yang baru lahir disekitar kawasan Kuala Lumpur dan Selangor. Untuk ini, mereka boleh buat penghantaran luar dari kawasan Kuala Lumpur dan Selangor seperti Johor, Kelantan, Terengganu dan lain-lain.

TIPS UNTUK MEMBUAT PESANAN DAN TEMPAHAN SURPRISE DELIVERY


1. Tujuan untuk penghantaran - Korang kena maklumkan kat mereka tujuan seperti apa untuk hantar kepada insan tersayang. Sama ada untuk hari lahir, anniversary, penghargaan, permohonan maaf, atau apa sahaja boleh nyatakan kepada mereka.

2. Jantina penerima - Ini untuk memadankan warna yang sesuai untuk di deko pada surprise penghantaran nanti. Ada faktor lain juga seperti size belon, jenis bunga dan lain-lain.

3. Slot masa penghantaran - Mereka akan sesuaikan slot penghantaran disebabkan musim pandemik covid-19 ni. 

4. Ucapan di Kad - Boleh nyatakan sesiap semasa buat tempahan nak buat ucapan apa untuk si penerima.

5. Budget Pesanan - Haa ! ini penting untuk korang. Spread The Love By RieQa sangat mengutamakan budget pesanan korang. Tak semestinya ikut apa yang ada di katelog mereka. Itu contoh pelanggan sebelum ini punya tempahan. 

6. Harga Penghantaran - Nah.. ini selalu orang pening.. mana ada semua free. hehehe. Mestilah berbeza. Apa yang akan Spread The Love by RieQa nyatakan masih belum termasuk penghantaran. Dan penghantaran akan menggunakan Lalamove untuk lokasi yang lebih 10km dari mereka. 

------------------------------------------------

Info lanjut

Spread The Love By RieQa

1 Comments

  1. Sekarang ni ramai yang buat suprise delivery kan tambah2 sekarang pkp ni , tak boleh rentas balik kampung jumpa orang tersayang boleh la hantar sebagai tanda ingatan

    ReplyDelete