Kutu Babi | Apa kesan sampingannya?

March 30, 2015
Kutu Babi | Apa kesan sampingannya? | Hai Assalamualaikum w.b.t. Pernah dengar pasal kutu babi tak? Siapa pernah alami kutu babi ni ? Pagi tadi macam biasa mandi sebelum pergi kerja, Dah la terbangun lambat sangat! tengah sabun badan, rasa macam ada bendasing kat leli[at belakang lutut, Mimin dah laa jenis suka kopek apa apa yang rasa tak selesa. Masa mimin kopek tuu, rasa macam, ehh! Ada luka baru ke ? lepas tu, dapat tanggalkan, mimin letak kat atas singki. Lepas fikir-fikir, mimin rasa tuu kutu babi. Mimin try laa bunuh dia, keluar darah ke tak, sekali, sahih, keluar darah.
kutu babi ke pepijat ?

Tak tau lah kutu babi ni berasal dari mana, tapi memang cadbury betul laa bila dia daa gigit Mimin. Mimin ni bukan laa pencinta kucing, tapi kat rumah mimin ada dua ekor kucing, sebelum ni x pernah lepaskan keluar. semenjak ada urusan terpaksa tinggalkan kucing tu, semenjak tuu dia x reti duduk rumah. Apa kena mengena kucing dalam cite ni? hah! kucing ni la pembawa kutu babi masuk ke dalam rumah. Belakang rumah Mimin ni ada belukar, tapi bukan hutan tebal. 

Jadi tau2 jela kan bila ada hutan, babi hutan pun beranak-pinak la kat hutan tu...kadang-kadang  terasa jugak rumah Mimin ni macam dekat dengan zoo...hehe... Mimin selalu terserempak jugak dengan babi hutan entah dari mana dia masuk sebab rumah mimin dikelilingi pagar... Biasalah rumah tanah Lot. kucing Mimin ni pulak suka p jalan rumah sebelah. Tak Tau laa cari makan kat rumah sebelah ke cari betina lain..so dari situ lah kutu2 ni terjatuh kat kawasan yang babi hutan lalu tu dan terus meloncat kat kucing aku ni..

Mimin pulak suka membelai kucing tuu, sebab manja sangat... Semalam kucing mimin yang cikki baring kat katil mimin. Selalu Mimin tdo kat bilik depan. Kebetulan malam tadi mimin tak boleh tdo, jadi mimin tdo kat bilik mimin. Apa lagi Mimin pun digigit oleh kutu babi..

Jadi, macam tuu ceritanya kejadiannya. Ada sesiapa tau tak apa kesannya bila seseorang kena gigit dengan binatang tersebut?



9 beleter:

ewento marcello said...

kalau tengok cita p ramlee. ada pakcik kata "batal air sembahyang aku"

Nurul Shahira said...

x tau lah Mimin. Tapi seram jugak, sebab ada perkataan "babi" kat belakang kutu tu.

anajingga said...

Min, kak ana rasa ni pepijat kut.. memang sejenis parasit gak..Min sebut kutu babi teringat dialog cite P Ramlee tu hehe :)

Inani Hazwani said...

erkkkk. tak nak kena kutu babi

Manan Qayyim said...

pernah dengar... tak pernah tengok lagi kutu babi ni

Owh! Jom Kenal | Segmen - Owh!MananQayyim™

DRAMATIC UNIQ said...

eeeyyuurrhhh...!!
binatang2 mikro ni bagi akak bahaya.. sebab akak selalu imagine kalau kutu tu masuk dlm telinga ke.. hidung ke.. tutt-tutt ke..

then membiak pulak dalam perut...!!

arrrggghhhh...!! geliiiii... larrriiiii... :(

baik Mimin pergi cepat2 cari ubat.. org kata ada ubat basmi kutu babi pada kucing ni.. ce tanya farmasi...

.

Zaidalifah Hussin said...

EH... BAHAYANYE KUTU BABI NI... JIJIK PON YEA...

Akif Imtiyaz said...

Huhu kutu babi ke...ayoyo ke PIRAH..Kalau kt teganu ada binatang kcik hisap darah kt haiwan..klau kita msin kt dlm semak biasa dia hinggap kt tlinga kt bawah hdung kt dlm tlinga ..dia hisap darah..

jaka said...

makasih bos infonya dan salam sukses

Powered by Blogger.
Back to Top