RICHIAMO COFFEE KINI DI PARIT RAJA

Hai ! sekali lagi aku cerita pasal kopi. Baru-baru ni aku ada perasan satu outlet baru buka di sekitar Taman University, Parit Raja. Nama dia pelik. Saja aku google translate  Richiamo Coffee ni apa. Di kesan bahasa asal dari Itali yang bermaksud Ingat Kopi. Aku baru kenal Richiamo Coffee ni sebab baru buka di Batu Pahat. Bila aku google untuk nak tahu berkaitan Riciamo Coffee,  aku baru tahu bahawa Richiamo Coffee dimiliki oleh Raja Ilya dan Zulkiflee Yusof telah secara rasmi melepaskan saham terbesar mereka dan kini saham terbesarnya dimiliki Muhd Zamry Abu Samah.

RICHIAMO COFFEE PARIT RAJA


Konsep Cafe ini aku suka sebab tenang. Tak tahu sebab PKP ke sebab baru bukak ke menyebabkan tidak padat dalam cafe ini. First impression aku kat cafe ni ingatkan cafe ni macam starbuck. Hanya sajikan coffee dan hanya beberapa menu je. Tapi jangkaan meleset. Cafe ni berkonsepkan tekak melayu. Hhahaha. Nak coffee dalam masa yang sama nak makan nasi lemak ke nak makan spaghetty ke ada dekat cafe ni. 

MENU DI RICHIAMO COFFEE



Memandangkan aku masih was-was untuk dine-in di situ sebab kes covid-19 masih meningkat. Jadi aku tak mencuba lagi makanan yang ada di sana. Aku hanya take away Red velvet muffin. Fuh ! itu je pun sedap kau. hahaha 


Korang bolehlah cuba sendiri rasa makanan yang ada di Richiamo Coffee ni. Nak cita rasa melayu ada nak citarasa western pun ada..

REVIEW RICHIAMO COFFEE DI PARIT RAJA


------------------------------------------

Info Lanjut

RICHIAMO COFFEE PARIT RAJA

📍 No. 64, Jalan Universiti 1, Taman Universiti, 86400 Parit Raja, Johor
Waktu Operasi : 10.00 pagi - 10.00 malam (Isnin-Ahad)
instagram | facebook | 013-3888276

1 Comments